Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 15:14 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg få det skrivet rigtigt ud :

Her er to samme tekst den først er som den skriver ud fra data basen nu(<%=rs(\"tekst\")%>)...men jeg vil have den til at skrive ud som nr. 2 tekst.
Hvordan løser jeg det.

***TEKST 1****

Velkommen til La Arte Hvor finder man kunstnerne, hvis man vil have unika i sin stue eller i sin virksomhed? Hvor skal man henvende sig, hvis man ikke har en fed tegnebog med 40.000 kroner, men alligevel er kunstinteresseret? Gallerierne sørger for hamper priser ved at kræve høje procenter af kunstnernes salg. Mange kunstnere får desuden ikke muligheden for at udstille p.g.a. streng censur, der bevirker at enkelte udvælger, hvad der skal ses; altså hvad der er god eller dårlig kunst. På denne baggrund er LaArte blevet til! Dette er stedet, hvor man finder et bredt udbud af kunst med lavere priser, da gallerileddet er sprunget over. Censuren er knap så streng, da jeg synes, at det må være op til den købeinteresserede at vurdere kvaliteten. Hvad skal man med et værk, som er signeret med et kendt navn, hvis udtrykket forekommer èn tomt? Desuden fungerer LaArte som et formidlingssted. Her kan kunsten ikke blot ses og købes, men også bestilles! Mangler du et værk i din klinik eller ønsker du en marmoreret entré? Så er det måske netop her, at du finder den rette til at udføre arbejdet!? Er du selv kunstner og ønsker at blive repræsenteret på vores side, så læs nærmere om dette under link: Forening Skrevet af: Angela Mateos

****TEKST 2***
Velkommen til La Arte
            Hvor finder man kunstnerne, hvis man vil have unika i sin stue eller i sin virksomhed? Hvor skal man henvende sig, hvis man ikke har en fed tegnebog med 40.000 kroner, men alligevel er kunstinteresseret?

            Gallerierne sørger for hamper priser ved at kræve høje procenter af kunstnernes salg. Mange kunstnere får desuden ikke muligheden for at udstille p.g.a. streng censur, der bevirker at enkelte udvælger, hvad der skal ses; altså hvad der er god eller dårlig kunst.

            På denne baggrund er LaArte blevet til! Dette er stedet, hvor man finder et bredt udbud af kunst med lavere priser, da gallerileddet er sprunget over. Censuren er knap så streng, da jeg synes, at det må være op til den købeinteresserede at vurdere kvaliteten. Hvad skal man med et værk, som er signeret med et kendt navn, hvis udtrykket forekommer èn tomt?

            Desuden fungerer LaArte som et formidlingssted. Her kan kunsten ikke blot ses og købes, men også bestilles! Mangler du et værk i din klinik eller ønsker du en marmoreret entré? Så er det måske netop her, at du finder den rette til at udføre arbejdet!?

            Er du selv kunstner og ønsker at blive repræsenteret på vores side, så læs nærmere om dette under link: Forening

Skrevet af: Angela Mateos
Avatar billede jhol00 Nybegynder
06. september 2001 - 15:18 #1
QUE????
Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 15:18 #2
?????
Avatar billede el_cat Nybegynder
06. september 2001 - 15:20 #3
Jeg tror han mener, hvordan for han formatteret udtrækket så det ser ud som tekst 2.

er det korrekt?
Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 15:21 #4
yep
Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 15:22 #5
den er skrivet ind som nr. 2 men kommer ud som nr. 1
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 15:25 #6
i din sql-sætning skal du lave en order by - fx

SQL = Select * from TABEL order by KOLONNE desc

eller

SQL = Select * from TABEL order by KOLONNE asc
Avatar billede el_cat Nybegynder
06. september 2001 - 15:27 #7
Jeg tror du skal gå ind og teste på tegn.

Hvis tegn = ? or . then
linie skift
else osv osv

Bøvlet =)
Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 15:30 #8
Der må sku være en løsning på det...KEY dit virker alså ikke.
Avatar billede nordclc Nybegynder
06. september 2001 - 15:34 #9
Hvis ikke du har nogle HTML koder i teksten, så er det hårdt benarbejde.

//Claus
Avatar billede nordclc Nybegynder
06. september 2001 - 15:35 #10
Med HTML koder mener jeg <BR> for linieskift og <p style=\"margin-left: 10\"> for indryk.

//Claus
Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 15:38 #11
Ja det ved jeg godt...det var det jeg ikke ville. Men vis du kan fortælle mig lidt...så er jeg også parat til at lave et hårdt arbejde, men jeg ver ikke hvor jeg skal begynde.
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 15:41 #12
nå - ok nu er jeg med....

et eks:

tekst = rs(\"tekst\")
Response.Write \"\" & replace((tekst),VbCrLf,\"<br>\") & \"\"
Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 15:46 #13
Hvad betyder nu VbCrLf..?
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2001 - 15:50 #14
ny linie...
Avatar billede nazaq Nybegynder
06. september 2001 - 16:00 #15
Og hvis du vil have tabulatorer (indrykning) så
Response.Write \"\" & replace(replace((tekst),VbCrLf,\"<br>\"),chr(9),\"&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\" & \"\"
Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 16:01 #16
Jeg kan læse lidt om det her...men hvad med indryk...jeg kan se der står (vbVerticalTab)

Response.Write \"\" & replace((tekst),VbCrLf,\"<br>\") & replace((tekst),vbVerticalTab,\"<br>\") & \"\"

Kan jeg så gøre det sådan her med 2 kommandoer.

Constant Value Description
vbCr Chr(13) Carriage return.
VbCrLf Chr(13) & Chr(10) Carriage return&#8211;linefeed combination.
vbFormFeed Chr(12) Form feed; not useful in Microsoft Windows.
vbLf Chr(10) Line feed.
vbNewLine Chr(13) & Chr(10) or Chr(10) Platform-specific newline character; whatever is appropriate for the platform.
vbNullChar Chr(0) Character having the value 0.
vbNullString String having value 0 Not the same as a zero-length string (\"\"); used for calling external procedures.
vbTab Chr(9) Horizontal tab.
vbVerticalTab Chr(11) Vertical tab; not useful in Microsoft Windows.
Avatar billede klcobra Nybegynder
06. september 2001 - 16:03 #17
Hvorfor så mange space...??? Nazag
Avatar billede nazaq Nybegynder
25. september 2001 - 15:12 #18
Sorry for det sene svar :-)

Det må du selv bestemme men en tabulator indrykning er som standart 8 mellemrum, men du kan selvfølgelig selv bestemme hvor mange der skal være.

/NaZaq