Avatar billede snapz Nybegynder
06. september 2001 - 10:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lydkort brændt af??

Hejsa, jeg forbandt forleden mit lydkort sb pci64 til mit anlæg for at få federe lyd, det virkede også i end ti sekunder, så begyndte det og skratte, og nu har jeg ingen lyd mere, ikke engang gennem mine små computerhøjtalere nu. det skal siges da jeg forbandt det til anlægget prøvede jeg alle stik bag på anlægget, kan det have noget at sige?? har jeg brændt mit kort af?? hva sker der? og jeg har ikke rodet med softwaren på noget tidspunkt! vh thomas
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 11:15 #1
Lidt dumt bare at prøve alle stikkene bag på anlægget...Eksempelvis kunne der jo være en Tape udgang eller lign. som så har ristet dit lydkort...

Køb et nyt lydkort og tænk dig om en anden gang. Forbind det fra lydkortet til en AUX/CD indgang på anlægget
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. september 2001 - 11:18 #2
Det er ikke sikkert at selve kortet er brændt af, men på den anden side foreligger muligheden naturligvis.
Hvis du har sluttet kortet til en form for højtalerenhed uden at have en mellem forstærker, da kan det ske at problemet opstår hvis du blot forsøger at skrue op på computeren til højtaleren spiller - men så skal det altså være en meget stor enhed.
prøv at afinstalere dit lydkort, skru kortet ud og sæt det i igen - for derefter også at instalere det. Måske virker det absurd at dette skulle være løsingen men det er da forsøget værd!

og umiddelbart vil jeg sige til det med at prøve de forskellige stik af, at man i teorien kan brænde enheder af på denne måde, men jeg har faktisk aldrig selv set det ske.

(hvilken indgang brugte du egentlig på dit anlæg?, står der aux, phono eller hvad?)

:-)
Avatar billede snapz Nybegynder
06. september 2001 - 11:19 #3
ka det virkligt lade sig gøre at brænde et lykort af?? det lyder sgu da underligt!!! hmm, ja men så ved jeg d :(
Avatar billede snapz Nybegynder
06. september 2001 - 11:20 #4
jeg brugte hvis en tape udgang, FUCKIN HELL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! så noget PIS! :)
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2001 - 11:31 #5
:) Så kan du jo være glad for at det ikke er et nyt SB Live 5.1 Gold....

Håber du har bedre held næste gang