Avatar billede z-y-g-a Nybegynder
05. september 2001 - 23:12 Der er 13 kommentarer

hidden frame

hvordan laver man en hidden frame, så ens adresse bliver stående i adresselinjen, ligegyldigt hvor man går hen på siden?
Avatar billede keysersoze Guru
05. september 2001 - 23:16 #1
<html>
<head>
<title>Soze.dk</title>
<meta http-equiv=\'Content-Type\' content=\'text/html; charset=iso-8859-1\'>
<link rel=\'stylesheet\' href=\'../styles/style.css\'>
</head>
<frameset rows=\'100%,*\' border=\'0\' frameborder=\'0\' framespacing=\'0\' framecolor=\'#000000\'>
<frame src=\'includes/forside.asp\' name=\'framenavn\'>
</frameset>
<noframes>
</noframes>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 23:16 #2
<frameset  rows=\"*,100%\">
<frame name=\"topramme\" src=\"mailer.php\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\" noresize>
<frame name=\"midte\" src=\"midte.php\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"auto\" frameborder=\"0\">
</frameset>
Avatar billede roenving Novice
05. september 2001 - 23:49 #3
I hvert fald keysersoze\'s er ikke forkert, men det det handler om er, at du gi\'r den rette title-tag i det øverste frameset:

<html>
<head>
<title>Her har vi z-y-g-a\'s hjemmeside</title> <!-- I det øverste frameset er det titlen, som står! -->
<meta http-equiv=\'Content-Type\' content=\'text/html; charset=iso-8859-1\'>
<link rel=\'stylesheet\' href=\'../styles/style.css\'>
</head>

hth
jes
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 23:52 #4
What ?
Avatar billede roenving Novice
05. september 2001 - 23:52 #5
Måske er el_barto\'s, med den skjulte øverste frame noget du er interesseret i, men bedst er, at du skriver en head-sektion i dit overordnede frameset-dokument, så laver du ikke nogen \'snydere\' som kan slippes uden om !!-)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 23:54 #6
<html>
<head>
<title> Titel her </title>
</head>

<frameset  rows=\"*,100%\">
<frame name=\"topramme\" src=\"mailer.php\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\" scrolling=\"no\" frameborder=\"0\" noresize>
<frame name=\"midte\" src=\"midte.php\" marginwidth=\"10\" marginheight=\"10\" scrolling=\"auto\" frameborder=\"0\">
</frameset>

</html>
Avatar billede roenving Novice
05. september 2001 - 23:56 #7
>>el_barto

Yes !!·]

Jeg syntes sådan set, at du manglede en mindre detalje !!
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 23:58 #8
ah...han kunne vel selv finde ud af at lave et dokument og sætte det ind i.. :)
Avatar billede roenving Novice
06. september 2001 - 00:00 #9
Jaehh ... ?~]
Avatar billede olebole Juniormester
06. september 2001 - 01:53 #10
<ole>
roenving >> Din kommentar: 05/09 2001 23:49:26 viser, du misforstod spørgsmålet. Der er tale om fast adresse i adresse-linien...ikke caption-bar\'en. Han vil gerne have, der står \'http://www.gudruns-og-zygas-strikkeopskrifter.dk\' (...eller noget *fnis*) i adresselinien - uanset, hvordan han navigerer på sitet. Det har ikke noget med <title> at gøre  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
06. september 2001 - 12:29 #11
>>ole
Øeh ... nåeh ... jaeh ...

Men så handler det jo ikke om en skjult frame (stort lys gik op for mig !~] )

Så handler det jo om, at z-y-g-a skifter indholdet af sine frames ud uden at reloade frameset-dokumentet, altså om hvordan navigationen på sitet foregår.
mvh
jes
Avatar billede olebole Juniormester
06. september 2001 - 15:54 #12
...og herren bagest i salen har vundet en spand med koder!  =oD
/mvh
Avatar billede roenving Novice
07. september 2001 - 02:02 #13
Men jeg kunne næsten oplyse fortæppet ;~}

*GGG*