Avatar billede kheu_uou Nybegynder
05. september 2001 - 22:01 Der er 22 kommentarer

cookie

jeg har lavet en cookie det ser sådan her ud

  $row = mysql_fetch_array($result);
  if ($brugernavn == $row[bruger] && $password == $row[password]) {
    setcookie (fmodels, $brugernavn, time() + 1800);

og den kommer med den her fejl

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /hotel2/hotel/future-models/WWW/login.php3:2) in /hotel2/hotel/future-models/WWW/login.php3 on line 13

MEN HVORFOR?
alle steder jeg har kigget ser det sådan ud
og fik at vide at det skulle se sådan ud
men hvorfor faen får jeg så den skide fejl
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 22:04 #1
Du har nok noget output før du sætter din cookie.

Der må ikke skrives noget til skærmen før du har sat din cookie, så kig efter echo eller print ovenover i koden!
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:04 #2
At sætte en cookie gøres med en header. Og headers skal sendes før noget som helst andet.
Prøv at tjekke om ikke du sender et eller andet før du kalder setcookie().
Bare en enkelt lille \"print\", eller \"echo\". Eller måske noget uden for dine php-tags. Bare et mellemrum eller et linjeskift kan gøre det.
Avatar billede speedy Nybegynder
05. september 2001 - 22:04 #3
Det er fordi du ikke må sende noget ud til browseren før du sætter coookie\'n

Du har sikkert en echo et eller andet inden det kode du skriver der.

/SpEeDy
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 22:05 #4
:)

Man kender vel efterhånden den fejl...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:05 #5
I øvrigt, så er det på linje 2 i din fejl, at du sender noget for første gang.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 22:05 #6
3 sekunder, 3 sekunder... flere?
Avatar billede superib Nybegynder
05. september 2001 - 22:05 #7
Jeg mener at have læst i php manualen, at alle cookie informationer skal sendes før <head>... Jeg kunne tage fejl... jeg har aldrig selv leget med cookies... :)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:06 #8
s/i din fejl/i din fil/
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:06 #9
superib >> Man sætter cookies med http-headere, og de skal sendes før noget som helst andet. Uanset om det er <body>, <head>, <html>, whatever.
Avatar billede superib Nybegynder
05. september 2001 - 22:07 #10
Som jeg sagde... Jeg har aldrig selv leget med cookies... og har kun et par måneders erfaring med php... :o)
Avatar billede kheu_uou Nybegynder
05. september 2001 - 22:10 #11
kan en require være skyld i det?

<?php
  $null = \"\";
require(\"conn.php\");

if ($brugernavn == $null) {
  $resultat = \"$null\";
}
else {
  $result = mysql_query(\"SELECT bruger, password FROM models WHERE bruger = \'$brugernavn\'\") or die(\"SELECT error\");
  $row = mysql_fetch_array($result);
  if ($brugernavn == $row[bruger] && $password == $row[password]) {
    setcookie (fmodels, $brugernavn, time() + 1800);

det er hvad jeg har indtil den skal sætte cookien
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:12 #12
Ja da. Det kan da sagtens være at conn.php outputter et eller andet.
Tjek at der INTET er uden for php-tagsene. Folk putter tit en sjat linjeskift efter den sidste ?>, spørg mig ikke hvorfor.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 22:12 #13
Jep, den require skriver jo indholdet af filen til skærmen (sort of)
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:13 #14
el_barto >> Nej den gør ej...
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:14 #15
el_barto >> OK, jeg kan godt se hvad du mener. \"Sort of\"... Men alligevel... :)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 22:15 #16
rolig nu lille ven! Jeg prøver bare at forklare det så han kan forstå det...er du nervøs for at du ikke får point? :P (kan du se min parantes hvor der står sort of?)
Avatar billede klik Nybegynder
05. september 2001 - 22:16 #17
tak for oplysningen, så sparede jeg da de point.
med venlig hilsen.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:32 #18
el_barto >> Jeg er altså ligeglad med point. Jeg kan ikke bruge dem til noget.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 22:36 #19
Det kunne jo være at du troede at de en dag blev penge værd...:P
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. september 2001 - 22:40 #20
el_barto >> Nu du siger det... Er det ikke noget med, at der rent faktisk er nogen her, som vil lave freelance-arbejde for point? :)
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 22:42 #21
Jo, men hvem er det?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2001 - 22:44 #22
Tror ikke jeg findes på den liste..men du må da gerne komme med et par eksempler...på hvad du mener det er...