Avatar billede klausjensen Nybegynder
27. januar 2000 - 09:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Checke for frames og stille videre...

Hvis nu jeg vil hive url'en fra min side med over som et arfument til frames.html?

frames.asp?main=skoddert.htm

...Hvordan er det lige man trækker dokumentet med ud af javascript?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
27. januar 2000 - 09:55 #1
Det forstår jeg nul af. Hvad mener du?
Avatar billede klausjensen Nybegynder
27. januar 2000 - 09:57 #2
...Det er sådan set en afledt afslutning på en diskussion om at lave en version af en hjemmeside, som altid dukker op i korrekt frameset - dette er mest for at tildele point til en gut der svarede efter vores oprindelige tråd var lukket og point-fordelt. Beklager.
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2000 - 10:12 #3
Her er det 'karpen':
Lad os sige, at den side brugeren har loaded alene (og som skal tilbage på plads i sit frameset) hedder 'skod.html' og det frameset, du gerne vil have den vist i hedder 'frames.html' - så skriver du i head'en på 'skod.html':

if(top.location==location){
   top.location = 'frames.html?main=skod.html'
}

Så vil du i 'frames.html' kunne ekstrahere 'skod.html' dokumentets ønskede plads i frameset'et (framen 'main'). Jeg går ud fra, det er det, du ønsker ;-)
I frameset'ets head skriver du dette script:

function nyLoc() {
    with (location.search) {
        if (indexOf('main') != -1) {
            top.main.location = substring(indexOf('=')+1,length);
        }

I frameset-tag'en laver du en 'onload=nyLoc();' - og Vupti…der bliver stillet om til 'Box 2'.

/Ole takker :-))