Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 14:56 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Tilmelding til nyhedsbrev. Hvordan?

Hej

Hvordan laver man en form, hvor man kan tilmelde sig et nyhedsbrev?
Evt. bare en simpel ting som

Email: _________________
        [send]

og så sender den en mail til mig, med den tilmeldte adresse.

Morten
Avatar billede roenving Novice
05. september 2001 - 15:00 #1
FormMail, men du skal checke om din udbyder understøtter det
Avatar billede milpoer Nybegynder
05. september 2001 - 15:00 #2
har du mulighed for at bruge PHP ?
Avatar billede milpoer Nybegynder
05. september 2001 - 15:03 #3
+ MySQL ?
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 15:03 #4
Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad min udbyder kan.
Jeg ved, at det er en Linux server.

www.freepaq.dk

Håbede lidt på en copy->paste løsning.
Avatar billede roenving Novice
05. september 2001 - 15:05 #5
Du er nødt til at have understøttet tingene på en server, for med html og javascript, som afvikles kan ikke kommunikere direkte, men skal snakke med den server, som har sendt siden.

hth
jes
Avatar billede padde Nybegynder
05. september 2001 - 15:05 #6
Sæt denne form ind på siden:

<FORM ACTION=\"besked.php\" METHOD=GET>
<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"mail\" SIZE=40 MAXLENGTH=40 VALUE=\"Din Email\">
<BR><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Send\">
</FORM>

åbn så notepad og cut\'n paste dette:

<html>
<? mail(\"din@email.dk\", \"Forespørgsel fra hjemmesiden\",
\"email : $email\") ?>

<head>
<title>Sendt</title>

</HEAD>
<BODY>
Du er nu tilmeldt nyhedsbrevet
</BODY></HTML>

gem txt-filen som besked.php

upload til server - hvis du har phpunderstøttelse skulle det gerne virker (og det har freepaq vist nok )
Avatar billede roenving Novice
05. september 2001 - 15:06 #7
Ups ...

... med html og javascript, som kun afvikles på klienten, kan ikke kommunikere direkte, men skal
Avatar billede jayo Nybegynder
05. september 2001 - 15:06 #8
de fleste udbydere har en standard formmail, som du kan benytte. denne benytter normalt CGI, men du beh\'ver ikke at kende til CGI for at benytte det.

find ud af, om din udbyder har formmail - hvis det er tilfældet kan vi sagtens give dig HTML-koden til din form.

-jayo
Avatar billede padde Nybegynder
05. september 2001 - 15:06 #9
ups:

<FORM ACTION=\"besked.php\" METHOD=GET>
<INPUT TYPE=\"text\" NAME=\"email\" SIZE=40 MAXLENGTH=40 VALUE=\"Din Email\">
<BR><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"Send\">
</FORM>

istedet :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2001 - 15:13 #10
Freepaq har IKKE formmail.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. september 2001 - 15:15 #11
Og hvis udbyderen ikke kan hjælpe, er der her en form der sender en besked til dig om at en given e-mail adr. har tilmeldt sig nyhedsbrevet. Evt. kan du også indsætte navnefelt m.v.:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
<title>Nyhedsbrev</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<style type=\"text/css\">
<!--
    body {
          background-attachment: fixed;
          background-image:  url(../../Images/background.gif);
          background-repeat: no-repeat;
          background-position: center;
          }
-->
</style>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#000000\" leftmargin=\"0\" topmargin=\"0\" marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
<form method=\"post\" action=\"mailto:din@adresse.dk\" name=\"Comments\" ENCTYPE=\"text/plain\">
  <p>&nbsp;</p>
  <p align=\"center\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Opgiv e-mail adresse:<br>
    <input type=\"text\" name=\"E-mail:\" size=\"30\" maxlength=\"100\" value=\"John_Smith@nomail.org\">
    </font></p>
  <p align=\"center\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Ønsker nyhedsbrev:<br><input name=\"Nyhedsbrev\" type=\"radio\" value=\"Ja Tak\">
    <br>
    <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Send\" style=\"background:#FFFFFF\">
    <input type=\"reset\" name=\"ResetForm\" value=\"Fortryd\" style=\"background:#FFFFFF\">
    </font></p>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 15:23 #12
Jeg har lige prøvet med php tingen.
Der er en mailform, og man kan trykke send, og får at vide, at nu er man tilmeldt.

Men jeg har ikke fået mail endnu....
Avatar billede padde Nybegynder
05. september 2001 - 15:32 #13
har du husket at udskifte; din@email.dk med din email?
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 15:35 #14
jepper.

Er det muligt, at det er serveren der tager så lang tid om at sende den? Den er jo ikke just lynhurtig lige nu....
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 16:26 #15
Nu er den sat op. Så mangler den bare at blive testet.

Er der lige et par stykker der gider prøve den?

http://www.mortenbock.dk

takker.
Morten
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 16:29 #16
Tony> Jeg har brugt din løsning.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. september 2001 - 16:46 #17
OK - langt fra den bedste løsning, men når vi nu ikke har andet :((((( ...
Selvfølgelig får du nok lidt af et luksusproblem, hvis der 300 tilmeldinger om dagen :))))
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 16:49 #18
Mon ikke nok jeg kan klare presset.....mit antal af besøgende er stadig ikke over 2 pr. dag....
Avatar billede mortenbock Nybegynder
05. september 2001 - 16:57 #19
Tak for testen tony. det virker.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
05. september 2001 - 17:15 #20
OK - tak for point :)
Avatar billede peterkopi Nybegynder
06. september 2001 - 12:10 #21
Lidt mere serviceminded - og lettere for dig at have med at gøre, når det nu snart \"vælter\" ind med tilmeldinger:

<form method=\"post\" action=\"mailto:newsletter@mortenbock.dk?subject=Tilmelding nyhedsbrev&body=Skriv din kommentar her eller send tilmeldelsen uden. Tak for din tilmelding!\" name=\"Comments\" enctype=\"text/plain\">
  <p align=\"center\"><font face=\"Arial, Helvetica, sans-serif\" size=\"2\">Newsletter
    signup:<br>
    <input type=\"text\"... osv....
Avatar billede mortenbock Nybegynder
06. september 2001 - 15:46 #22
Hvad gør denne kode?
Avatar billede roenving Novice
07. september 2001 - 02:19 #23
peterkopi sørger for at præ-udfylde nogle standard-felter i din mail (som brugerens mail-system forhåbentlig forstår at præudfylde)

Grundlæggende SMTP standard-felter er bla. subject (overskrift, titellinje eller noget) og body (indhold, beskrivende tekst).
mvh
jes
Avatar billede mortenbock Nybegynder
07. september 2001 - 14:20 #24
ok.

Men det er slet ikke nødvendigt, da adressen newsletter@mortenbock.dk udelukkende bliver brugt til dette formål.
Avatar billede snowmann Nybegynder
11. oktober 2002 - 12:20 #25
tony_breindal<<<<< Er det muligt at lave den kode i html?