Avatar billede ktl Nybegynder
05. september 2001 - 14:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

\";\" expected fejl

Er der nogen der kan hjælpe mig emd følgende stump kode, forté kommer med følgende fejl.PasPool.java [7:1] \';\' expected
        super(driver,url,username,password,initialConnections,maxConnections,waitIfBusy) throws java.sql.SQLException;
                                                                                        ^
1 error
Errors compiling PasPool

---[kode]------

public class PasPool extends ConnectionPool
{
    private static PasPool pool=null;

    private PasPool(String driver, String url, String username, String password,int initialConnections, int maxConnections, boolean waitIfBusy)
    {
        super(driver,url,username,password,initialConnections,maxConnections,waitIfBusy) throws java.sql.SQLException;
    }

    public static synchronized PasPool getInstance()
    {
        if (pool==null)
        {
            pool= new PasPool(\"mindriver\",\"minurl\",\"login\",\"password\",100, 400,true);
        }
        return(pool);

    }

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. september 2001 - 14:37 #1
Du skal bare skrive

super(driver,url,username,password,initialConnections,maxConnections,waitIfBusy);

Det er kun i erklæringer du skal have throws med.
Avatar billede disky Nybegynder
05. september 2001 - 14:38 #2
byt
super(driver,url,username,password,initialConnections,maxConnections,waitIfBusy) throws java.sql.SQLException;
ud med:
super(driver,url,username,password,initialConnections,maxConnections,waitIfBusy);

og fiks dit exception problem i super klassen
Avatar billede ktl Nybegynder
05. september 2001 - 18:04 #3
fandt selv ud af det, koden er nedenfor
________________________

public class PasPool extends ConnectionPool
{
    private static PasPool pool=null;

    private PasPool(String driver, String url, String username, String password,int initialConnections, int maxConnections, boolean waitIfBusy)throws java.sql.SQLException
    {
        super (driver,url,username,password,initialConnections,maxConnections,waitIfBusy);
    }

    public static synchronized PasPool getInstance()throws java.sql.SQLException
    {
        if (pool==null)
        {
            pool= new PasPool(\"oracle.jdbc.driver.OracleDriver\",\"jdbc:oracle:thin:@etna:1520:pas_t\",\"pas\",\"pas\",100, 400,true);
        }
        return(pool);

    }

Avatar billede disky Nybegynder
05. september 2001 - 22:05 #4
jamen tak for ikke at få point for en løsning.

Både min og Eric\'s ville også havde virket.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. september 2001 - 22:13 #5
Hans problem var jo så fejlen med den manglende exception oppe fra \"super\",
som enten kan fanges med \"try...catch...\" eller som spørgeren har anført.
Jah ... skal fanges ...

Men det er da rigtigt, det egentlige spørgsmål fik han svar på.

Jeg hedder ikke \"Eric\" !
Avatar billede disky Nybegynder
06. september 2001 - 08:47 #6
Erik: Undskyld du har helt ret i at du ikke hedder \'Eric\'

Sorry