Avatar billede irsild Nybegynder
05. september 2001 - 11:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Farver i JTable

Hvordan får en cellrender for en enkelt celle i en JTable? (Det jeg vil er at sætte baggrundsfarven på en enkel celle i en JTable)
Avatar billede vgaard Nybegynder
05. september 2001 - 12:00 #1
Avatar billede logical Nybegynder
06. september 2001 - 19:31 #2
For hver kolonne i din tabel vælger en JTable en CellRenderer component til at tegne alle rækker i den følgende kolonne. Renderer vælges ud fra hvilken type af objekter, der ligger i din tabel (default type er Object).

Du kan godt få fat i din renderer, men da den bruges til at tegne alle rækker, er du mere interesseret i at lave en cellrenderer, der kan sætte baggrundsfarve, når den tegner en bestemt celle.

Et kort eksempel:

class MyRenderer extends DefaultTableCellRenderer {
  public Component getTableCellRendererComponent(JTable table, Object value,
    boolean isSelected, boolean hasFocus, int row, int col) {
    JLabel l = (JLabel) super.getTableCellRendererComponent(table, value, isSelected, hasFocus, row, col);
    if (row == 4 && col == 5)
        l.setBackground(Color.cyan);
    return l;
  }

Og så indsætte den i din table:

JTable t = new JTable(....);
t.setDefaultCellRenderer(Object.class, new MyRenderer());

Men som sagt det hele bunder i din implementering af table-model, men prøv om det ikke giver dig en god ide om hvad der skal ske.
Avatar billede irsild Nybegynder
07. september 2001 - 10:11 #3
Det vil jeg prøve at arbejde med.