Avatar billede human Nybegynder
05. september 2001 - 10:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg den lyd væk?

Jeg har et problem: Min computers lyd går i mine højtalere!? Altså når jeg fx flytter med musen kommer der en skrattelyd. Og når den arbejder kommer der også en underlig skrattelyd.

Er der nogen der kan give mig en forklaring på det og hvordan jeg får det til at stoppe?
Avatar billede jhol00 Nybegynder
05. september 2001 - 10:44 #1
Problemet opstår, når der er elektromagnetisk interferens inde i maskinen. Det vil sige, at lydkortet bliver påvirket af elektroniske impulser fra andre dele i computeren.

Prøv at flytte dit lydkort til nederste slot - så langt vær fra andre dele som muligt.

Hvis ikke det hjælper, har du sandsynligvis ikke meget andet at gøre, medmindre du har tænkt dig at blyinfatte lydkortet....
Avatar billede kludedukken Nybegynder
05. september 2001 - 10:47 #2
Måske det er en galoperende tinitus !? ;o)

I såfald er det nytteløst at flytte lydkortet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 10:50 #3
Kan du se den lille højtaler i Taskbaren, dobbeltklik på den, så får du alle lydkontroller op.
Luk/skru ned for de kontroller du ikke bruger, navnlig mikrofonen!
Avatar billede handmade Nybegynder
05. september 2001 - 10:53 #4
Har du VIA chipset?
Hvis du har så prøv denne løsning:
\"Gå ind og download denne file 4in1420.exe så skulle den rette de problemer der er med dit lydkort/bundkort det er din IRQ Routing der er fejl på og der rettet denne lille file
http://www.aopen.nl/scripts/ftplist.asp?pub/driver/mb/via/4in1420.exe \"
Avatar billede niksen1 Nybegynder
05. september 2001 - 11:10 #5
Problemet kan ofte stamme fra audio kablet der går fra CD-rommen til lydkortet. Da få ( hvad jeg ved af ) bruger at spille audio-cd\'ere på computeren, kan dette kabel bare fjernes, så stopper støjen tit.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 11:19 #6
niksen1> Man kan jo slå den fra i lydkontrollen som jeg foreslog!
Men er mikrofonindgangen ikke belastet med en mikrofon samler den let støj op pga. den høje indgangs impedans!
Avatar billede hobbez Nybegynder
05. september 2001 - 11:49 #7
Et vildt gæt:

SB PCI 128 og Windows 2000?

/Rob
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. september 2001 - 12:52 #8
Avatar billede dgj Nybegynder
05. september 2001 - 19:00 #9
Det kan også være processoren der er blevet ustabil.

Da jeg har haft samme problem med min gamle cpu
Avatar billede cooglin Nybegynder
06. september 2001 - 13:03 #10
nyt lydkort!!! lort hva :o)
Avatar billede human Nybegynder
06. september 2001 - 14:55 #11
Jeg har prøvet at flytte lydkortet så langt væk jeg kunne, jeg har prøvet at downloade den fil og installere den, jeg har prøvet at slå alle tingene fra i lydkontrollen som jeg ikke bruger. Men intet af det har virket!?

Hvis jeg ikke snart får det til at virke må jeg vel blive nød til at købe et nyt lydkort:(
Avatar billede jhol00 Nybegynder
06. september 2001 - 14:58 #12
Øvsum Bøvsum!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. september 2001 - 15:09 #13
Prøv om ikke du kan låne et tilsvarende eller et andet lydkort, det ville være ærgerligt hvis du får det samme problem igen!

Prøv at tage ledningen fra CD afspilleren fra nede ved lydkortet, ikke ved CD-drevet.
Avatar billede human Nybegynder
06. september 2001 - 15:44 #14
Hmm jeg kan nu ikke lige se hvad det skulle hjælpe at tage det stik ud når det ikke er fra det drev jeg spiller musik mm.
Men det kan vel aldrig skade at prøve

/Human
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2001 - 11:30 #15
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes