Avatar billede ejensen Nybegynder
05. september 2001 - 10:21 Der er 35 kommentarer og
2 løsninger

Tjek af lottokupon

Er der nogen der kender et script der kan hjælpe mig lidt på mig.
Jeg er typen der kører med de 2 samme lottokuponer hver uge, men det er jo træls at sidde tjekke dem igennem.
Jeg har MySQL/PHP til rådighed, så det burde være muligt. Men jeg mangler altså lidt kode at rode med da jeg ikke er \"hajer\" ligesom jer.
Jeg skal ikke bruge et færdigt script, men bare noget der kan hjælpe mig på vej :o)

(det gør selvfølgelig ikke noget hvis der er en der sidder med et færdigt script, hehe)

/ejensen
Avatar billede milpoer Nybegynder
05. september 2001 - 10:23 #1
Jeg skal nok prøvet at lave det.. Med udførlig beskrivelse...

giv mig 20 min.

Avatar billede milpoer Nybegynder
05. september 2001 - 10:23 #2
hvormange tal er det der trækkes hver ugen ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. september 2001 - 10:24 #3
ERRRRRR .. for mange point ! 432 er ALT for meget .. MAX 100 til sådan noget her !
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. september 2001 - 10:29 #4
der trækkes 7 vinder tal, 2 tillægs tal disse tal er i serien 1-36 (hvis jeg husker korekt muligvis kun 35)
7 joker tal i serien 0-9
Avatar billede ejensen Nybegynder
05. september 2001 - 10:34 #5
>tdaugaard
Sorry. Kan da godt se det er mange points, men nu har milpoer jo lige sat næsen i vejret og regner med de 432 point for sit flotte arbejde.
Skal nok styre mig næste gang :)

>milpoer
Der er 36 tal (1-36), 2 tillægstal (1-36)
Og der skal ikke bruges joker
Avatar billede milpoer Nybegynder
05. september 2001 - 10:43 #6
36 tal (1-36) ja men hvor mange bliver udtrukket 7.. ?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. september 2001 - 10:45 #7
ja + 2 tillægstal!
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. september 2001 - 10:51 #8
... sagde en tdaugaard der har en længere baggrund med accept af større pointsummer... *host* http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?catid=&SortBy=point&Order=desc&navn=tdaugaard&i1=0&i2=0&i3=0&i4=0&i5=0&i6=0&i7=1&i8=0
Avatar billede milpoer Nybegynder
05. september 2001 - 11:01 #9
ejensen >> Der er vist gået 20 min, men det tager vist lidt længere tid en jeg troede, men jeg laver på det til jeg er færdig jeg har fri hele dagen..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. september 2001 - 11:02 #10
ljweb:> Det var dengang ... det ved både du og alle andre at jeg ikke gøre mere !
Avatar billede ejensen Nybegynder
05. september 2001 - 11:03 #11
>milpoer

Haster skam ikke, jeg har ikke mulighed for at teste før efter 17.00.
Så slap du bare lidt af, nyd det gode vejr - og frem for alt....nyd du har fri, og ikke som os andre der knokler :-)

/ejensen
Avatar billede fireworld Nybegynder
05. september 2001 - 11:09 #12
lol ..... fatter ikke folk... det der tæller er vel hvor mange accepteret svar man har og ikke points alle kan jo lame points systemet fuldstændig!
Avatar billede coderdk Praktikant
05. september 2001 - 11:59 #13
<?

function checkLotto($mine,$udtrukne,$tillaegstal)
{
  $rigtige = 0;
  $tillaeg = 0;
  for ($i = 0;$i < count($mine);$i++)
    if (in_array($mine[$i],$udtrukne)) $rigtige++;
  for ($i = 0;$i < count($tillaegstal);$i++)
    if (in_array($tillaegstal[$i],$mine))
    {
      $tillaeg = 1;
      break;
    }
  return array(\"rigtige\" => $rigtige, \"tillaegstal\" => $tillaeg);
}

$ugenstal = array(2,6,7,8,26,30,33);
$tillaegstal = array(5,14);

$minetal = array(2,6,8,14,27,29,35);

$resultat = checkLotto($minetal,$ugenstal,$tillaegstal);

echo \"Jeg havde $resultat[rigtige] rigtige tal\" . ($resultat[\"tillaegstal\"] ? \" plus tillaegstal\" : \"\");

?>
Avatar billede codebase Praktikant
05. september 2001 - 12:00 #14
oki, dette er en sjov lille opgave..

Jeg prøver også at lave et script.

_codeb@se.
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. september 2001 - 12:16 #15
coder >> jeg tror det vil være smart hvis du sammenlignede med nyeste tal fra Dansk Tipstjeneste :)) og jeg er ret sikker på at ejensen spiller mere end én række
Avatar billede coderdk Praktikant
05. september 2001 - 12:21 #16
ljweb> OK =)
Denne sammenligner med de nyeste tal fra Dansk Tipstjeneste ;)

<?

function checkLotto($mine,$udtrukne,$tillaegstal)
{
  $rigtige = 0;
  $tillaeg = 0;
  for ($i = 0;$i < count($mine);$i++)
    if (in_array($mine[$i],$udtrukne)) $rigtige++;
  for ($i = 0;$i < count($tillaegstal);$i++)
    if (in_array($tillaegstal[$i],$mine))
    {
      $tillaeg = 1;
      break;
    }
  return array(\"rigtige\" => $rigtige, \"tillaegstal\" => $tillaeg);
}

$lotto = join(\"\",file(\"http://www.tips.dk/homepage/lotto/resultater.html\"));

$ugenstal = trim(preg_replace(\"/(.*>)([0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2})(<.*)/si\",\"\\\\2\",$lotto));
$ugenstal = preg_replace(\"/\\s/s\",\"\",$ugenstal);
$ugenstal = explode(\"-\",$ugenstal);
$tillaegstal = trim(preg_replace(\"/(.*>)([0-9]{2} \\- [0-9]{2})(<.*)/si\",\"\\\\2\",$lotto));
$tillaegstal = preg_replace(\"/\\s/s\",\"\",$tillaegstal);
$tillaegstal = explode(\"-\",$tillaegstal);

$minetal = array(2,6,8,14,27,29,35);

$resultat = checkLotto($minetal,$ugenstal,$tillaegstal);

echo \"Jeg havde $resultat[rigtige] rigtige tal\" . ($resultat[\"tillaegstal\"] ? \" plus tillaegstal\" : \"\");

?>
Avatar billede codebase Praktikant
05. september 2001 - 12:21 #17
se her :
http://www.codebase.dk/test/lotto/lottotal.php

jeg er startet med at lave den funktion, der henter de rigtige tal...

.. også bruger jeg den fine funktion coderdk har lavet :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
05. september 2001 - 12:22 #18
lol 2 sek mellemrum =)
Avatar billede coderdk Praktikant
05. september 2001 - 12:28 #19
Flere rækker patch ;) efter sidste line med $tillaegstal = - udskift resten med dette:

$minetal = array(array(2,6,8,14,27,29,35),
                  array(1,4,7,14,23,33,36));

for ($i = 0;$i < count($minetal);$i++)
{
  $resultat = checkLotto($minetal[$i],$ugenstal,$tillaegstal);
  echo \"<br>Række $i havde $resultat[rigtige] rigtige tal\" . ($resultat[\"tillaegstal\"] ? \" plus tillaegstal\" : \"\");
}

?>
Avatar billede milpoer Nybegynder
05. september 2001 - 12:28 #20
Så må jeg nok melde fra så langt og godt er mit ikke..

Avatar billede ejensen Nybegynder
05. september 2001 - 13:43 #21
f*****ck det :o)

coderdk>> Kan man ikke få den til at sige række1, istedet for række0
(ikke så skide vigtigt, men du ved jo lige hvordan man gør den slags)

milpoer>> du fik lidt point fordi du nu har siddet her på din fridag og lavet noget - Skynd dig ind og slappe af istedet :o)
Avatar billede coderdk Praktikant
05. september 2001 - 13:45 #22
echo \"<br>Række \" . $i+1 . \" havde...

=)
Avatar billede codebase Praktikant
05. september 2001 - 13:48 #23
--> coderdk

hvad gør jeg galt, siden den ikke tæller rigtigt ??
http://www.codebase.dk/test/lotto/lottotal.php
Avatar billede codebase Praktikant
05. september 2001 - 14:17 #24
hvorfor kan man ikke gøre sådan her:
        for($j = 0; $rowR  =  mysql_fetch_object($resultR);$j++) {
            $id_raekke = $rowR->id_raekke;
            if (strlen($rowR->id_tal) == 1) $tallet=\"0\".$rowR->id_tal;
            else $tallet =$rowR->id_tal;
            $CheckTal .= $tallet.\",\";
        }
        $CheckTal = array(substr(\"$CheckTal\",0, -1));
        eval ($CheckTal);
        $minetal =    array($CheckTal);
Avatar billede codebase Praktikant
05. september 2001 - 14:18 #25
så $minetal =    array($CheckTal);

bliver $minetal = array(array(2,6,8,14,27,29,35),
                  array(1,4,7,14,23,33,36));

Avatar billede codebase Praktikant
05. september 2001 - 14:48 #26
problem løst...
Avatar billede milpoer Nybegynder
05. september 2001 - 14:56 #27
Jeg takker..
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. september 2001 - 15:02 #28
coder, hvorfor to forløkker ???

pyntede lidt på det hele
<?php
    $lotto_vindere = array(7,9,13,27,28,31,33);  # opdater selv fra Tips :))
    $lotto_tillag = array(32,34);                      # opdater selv fra Tips :))

    $magiske_tal = array();
    $magiske_tal[] = array(1,3,5,7,9,11,13);
    $magiske_tal[] = array(2,4,6,8,10,12,14);
    $magiske_tal[] = array(3,6,9,12,15,18,21);
    $magiske_tal[] = array(4,9,18,21,28,31,33);
    $magiske_tal[] = array(5,6,7,11,19,21,22);
    $magiske_tal[] = array(6,14,16,21,25,29,33);
    $magiske_tal[] = array(7,18,19,20,30,31,32);
    $magiske_tal[] = array(8,25,27,29,31,33,35);
    $magiske_tal[] = array(9,16,17,18,19,20,21);
    $magiske_tal[] = array(10,11,12,13,14,15,16);

    function check_winners($numbers, $extra, $mynumbers) {
        $res = array();
        $res[\"numbers\"] = 0;
        $res[\"extra\"] = 0;

        while (list (,$val) = each ($mynumbers)) {
            if (in_array($val, $numbers)) $res[\"numbers\"]++;
            if (in_array($val, $extra)) $res[\"extra\"]++;
        }

        return $res;
    }

    $rows = sizeof($magiske_tal);
    for ($i=0;$i<$rows;$i++) {
        $winners = check_winners($lotto_vindere, $lotto_tillag, $magiske_tal[$i]);
        echo \"Række \".($i+1).\" har \".$winners[\"numbers\"].\" rigtige og \".$winners[\"extra\"].\" tillægstal <BR>\";
    }
?>
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. september 2001 - 15:28 #29
ljweb & coderdk ->> kan i ikke lave en kombination af jeres 2 systemer, således at der bruges ljweb\'s \"tjæk af rækkerne\" men med det tillæg at den selv henter tallene fra tips.dk....... ??
Avatar billede limemedia Nybegynder
05. september 2001 - 15:31 #30
cyberdude > det skal du være velkommen til... jeg nægtes adgang til tips.dk :(
Avatar billede cyberdude Nybegynder
05. september 2001 - 15:40 #31
a hva..... er det de der japanesere\'s net der ikke vil lukek dig igennem til lille danmark? :-))

Jeg har forsøgt med det coderdk har lavet

$lotto = join(\"\",file(\"http://www.tips.dk/homepage/lotto/resultater.html\"));

$ugenstal = trim(preg_replace(\"/(.*>)([0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2})(<.*)/si\",\"\\\\2\",$lotto));
$ugenstal = preg_replace(\"/\\s/s\",\"\",$ugenstal);
$ugenstal = explode(\"-\",$ugenstal);
$tillaegstal = trim(preg_replace(\"/(.*>)([0-9]{2} \\- [0-9]{2})(<.*)/si\",\"\\\\2\",$lotto));
$tillaegstal = preg_replace(\"/\\s/s\",\"\",$tillaegstal);
$tillaegstal = explode(\"-\",$tillaegstal);

og tilpasset variabel navnene til det du har lavet men uden held

det script jeg endte op med ser sådant her ud :

<?php
$lotto = join(\"\",file(\"http://www.tips.dk/homepage/lotto/resultater.html\"));

$lotto_vindere = trim(preg_replace(\"/(.*>)([0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2}\\W*\\-\\W*[0-9]{2})(<.*)/si\",\"\\\\2\",$lotto));
$lotto_vindere = preg_replace(\"/\\s/s\",\"\",$lotto_vindere);
$lotto_vindere = explode(\"-\",$lotto_vindere);
$lotto_tillag = trim(preg_replace(\"/(.*>)([0-9]{2} \\- [0-9]{2})(<.*)/si\",\"\\\\2\",$lotto));
$lotto_tillag = preg_replace(\"/\\s/s\",\"\",$lotto_tillag);
$lotto_tillag = explode(\"-\",$lotto_tillag);

>>  $lotto_vindere = array($lotto_vindere);  # opdater selv fra Tips :))
>>  $lotto_tillag = array($lotto_tillag);                      # opdater selv fra Tips :))

    $magiske_tal = array();
    $magiske_tal[] = array(2,6,7,8,26,30,33);
    $magiske_tal[] = array(2,4,6,8,10,12,14);
    $magiske_tal[] = array(3,6,9,12,15,18,21);
    $magiske_tal[] = array(4,9,18,21,28,31,33);
    $magiske_tal[] = array(5,6,7,11,19,21,22);
    $magiske_tal[] = array(6,14,16,21,25,29,33);
    $magiske_tal[] = array(7,18,19,20,30,31,32);
    $magiske_tal[] = array(8,25,27,29,31,33,35);
    $magiske_tal[] = array(9,16,17,18,19,20,21);
    $magiske_tal[] = array(10,11,12,13,14,15,16);

    function check_winners($numbers, $extra, $mynumbers) {
        $res = array();
        $res[\"numbers\"] = 0;
        $res[\"extra\"] = 0;

        while (list (,$val) = each ($mynumbers)) {
            if (in_array($val, $numbers)) $res[\"numbers\"]++;
            if (in_array($val, $extra)) $res[\"extra\"]++;
        }

        return $res;
    }

>> echo \"ugens vindertal : $lotto_vindere<br>\"; // her udskriver den bare Array
    $rows = sizeof($magiske_tal);
    for ($i=0;$i<$rows;$i++) {
        $winners = check_winners($lotto_vindere, $lotto_tillag, $magiske_tal[$i]);
        echo \"Række \".($i+1).\" har \".$winners[\"numbers\"].\" rigtige og \".$winners[\"extra\"].\" tillægstal <BR>\";
    }

?>

ovenfor har jeg 3 steder sat >> det er her jeg har problemet, men jeg mener da ellers at det skulle være rigtigt nok!?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
06. september 2001 - 23:23 #32
du skriver at du har optimeret din kode http://coder.dk/examples/lotto.php

mennnn. din laver outputtet sådant her :
Ugens vindertal: 02-06-07-08-26-30-33

Tillægstal: 05-14

Række 1 havde 3 rigtige tal plus tillaegstal (2, 6, 8 - tillægstal 14)
Række 2 havde 2 rigtige tal plus tillaegstal (7, 33 - tillægstal 5)

---- cut ----

det \"iretere\" mine øjne at der står ........ 3 rigtige tal * plus tillægstal.......
der hvor jeg har sat en * kunne jeg godt tænke mig at få at vide hvor mange tillægs tal jeg havede rigtige........

hvis nu jeg eks. køre ljweb\'s script ser resultatet sådant her ud :

Række 1 har 7 rigtige og 0 tillægstal
Række 2 har 3 rigtige og 1 tillægstal

menn ljweb kan/har ikke adgang til tips.dk derfra hvor han bor, så han kan ikke teste, så i hans script skal man senv indsætte ugens vindertal........ :-((

dog kan jeg godt lide den \"finesse\" du har tilføjet mht. til at den (her i parrentes skriver de tal man har korekt!)

men ikke det der med at den ikke skriver hvormange tillægstal man har korekt.... det er disse ting jeg ikke selv formåer at flette sammen :-((
Avatar billede coderdk Praktikant
07. september 2001 - 00:09 #33
Er det ikke ligegyldigt hvilke tillægstal man har rigtige? Det vigtige er at du har et ;)

http://coder.dk/examples/cyberdudelotto.php

Det kan vist hvad du vil ;) Så falder der lige et point eller to måske? :D
Avatar billede ejensen Nybegynder
07. september 2001 - 06:53 #34
/me tænker: kan de blive ved med at blære sig :o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
07. september 2001 - 07:00 #35
cyberdude >> det er min selektive forbindelse der nægter mig tips.dk
Avatar billede ejensen Nybegynder
07. september 2001 - 21:08 #36
Næste udfodring bliver at tælle sammen hvor mange penge man har vundet, og skal ned at hente :o)
Avatar billede NikolajHOlsen Nybegynder
31. december 2011 - 14:01 #37
Hej.

Jeg er igang med at lave en lille hjemmeside hvor man kan tjekke sine lottotal og også gemme sine tal (hvis man spiller på de samme) til fremtidig brug.

Siden er ikke færdig endnu, men her er beta udgaven :)

www.tjeklotto.dk/index.php