Avatar billede faehunden Nybegynder
04. september 2001 - 21:42 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Tilføj tekst i textarea ved klik på link

Nogen der kan fortælle hvordan jeg laver sådan at når man trykker på et link, så bliver der tilføjet noget tekst til et textarea, uden at slette det der allerede er skrevet i det... Skal bare tilføjes.

Og nu er jeg virkelig svag til JS (har brugt 1½ år på at lære at lave en alert box :) så skær det endelig ud i pap :) Ej, et færdigt eksempel er fint, så svag er jeg heller ikke :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. september 2001 - 22:11 #1
du laver et tekstarea og en knap i en form::
<form>
<textarea rows=5 cols=60 name=\'txa\' wrap=\'logical\'></textares>

<input type=\'button\' value=\'sæt xxxxx efter\'
      onclick=\'this.form.txa.value = this.form.txa.value + \"xxxxx\";\'>
<input type=\'button\' value=\'sæt yyyyy foran\'
onclick=\'this.form.txa.value = \"yyyyy\" + this.form.txa.value;\'>
<input type=\'button\' value=\'udskift med zzzzz\'
onclick=\'this.form.txa.value = \"zzzzz\";\'>

</form>

mvh JakobA
skriver xxxxx efter, eller yyyyyy foran, eller udskifter det hele med zzzzzz
Avatar billede netsrac Praktikant
04. september 2001 - 22:12 #2
<HTML>
<head>
<script>
function add(data)
{
document.dinform.tekst.value = document.dinform.tekst.value + data;
}

</script>

</head>

<form name=\"dinform\">

<textarea name=\"tekst\">Hejsa</textarea>

</form>

<a href=\"java script:add(\' hello\');\">tilføj</a>

</HTML>

Avatar billede speedy Nybegynder
04. september 2001 - 22:13 #3
<TEXTAREA id=\"thearea\" rows=\"10\" cols=\"25\"></TEXTAREA>
<A href=\"#\" onClick=\"document.all[\'thearea\'].innerHTML = document.all[\'thearea\'].innerHTML + \'Hej\'\">Tilføj Hej</A>
Avatar billede faehunden Nybegynder
04. september 2001 - 22:13 #4
OK, mange tak :-) Det var rart.
Avatar billede speedy Nybegynder
04. september 2001 - 22:13 #5
whoops, der kom lige et par indlæg før mig ;)

/SpEeDy
Avatar billede faehunden Nybegynder
04. september 2001 - 22:13 #6
Hold da op, pludselig går det hurtigt :-)
Avatar billede faehunden Nybegynder
04. september 2001 - 22:15 #7
Nå, men så er der et par eksempler at vælge imellem :-) Finder lige ud af noget point-fordeling her :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. september 2001 - 22:16 #8
Nåja, bare for sjov - selvom Jakoba er lynet selv for tiden vil jeg da godt poste mit forslag:

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>

    <script>
    function tilfoej(tekst){
    document.f.teksten.value+=tekst;
    }

    </script>
</head>

<body>
<form name=\"f\">
<textarea cols=\"\" rows=\"\" name=\"teksten\"></textarea>

</form>

<a href\"#\" onClick=\"tilfoej(\'blabla\')\">klik 1</a>
<br>
<a href\"#\" onClick=\"tilfoej(\'hej hej Nikolaj\')\">klik 2</a>

</body>
</html>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
04. september 2001 - 22:21 #9
Og den allerkorteste version.

<a href\"#\" onClick=\"document.f.teksten.value+=\'blabla\'\">klik 1</a>