Avatar billede rune_b Nybegynder
04. september 2001 - 14:00 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fortsat problemer med skærmkort og win2000

Hej Eksperter!
Jeg skrev for en uge siden med problemer med et gammelt grafik kort og Win2k. Siden har jeg brugt nogle håndøre (dvs. min arbejdsplads har) på et nyt Geforce 2 MX fra Pixelview - så skulle den jo være sikker...
MEN NEJ!
Windows giver mig præcis samme fejlmeddelelse som med det gamle kort - der kunne jeg ikke få en win2k driver til, så jeg skiftede - men windows vil stadig ikke køre mit kort korrekt.

Følgende sker:
1. jeg unplugger, rykker det gamle kort ud, nyt ind - starter op.
2. windows finder mit nye kort, genkender det som nVidia Geforce som det skal og installerer driveren fra den medfølgende CD
3. Yes! tænker jeg og genstarter
4. Da windows er genstartet og jeg går ind i Enhedshåndteringen siger den at der er fejl ved skærmkortet:
\"Enheden kan ikke starte. (kode 10)\" - siger den og jeg brækker mig ned i tastaturet af bar ærgrelse. Det er præcis samme fejlmeddelelse som med det gamle kort.

Hvad skal jeg gøre??? Please hjælp mig...
Avatar billede makse Nybegynder
04. september 2001 - 14:05 #1
Prøv at skifte til Standard VGA driveren. Genstart, og installer de nye drivere.
Hvilket bundkort har du? (Har du installeret Chipsets driverne til det)
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2001 - 14:06 #2
Det kan måske være lidt trivielt, men har du installeret nye Detonator drivere, ellers kan du hente dem - version 12.90 kan bruges:
http://www.guru3d.com/download/
Avatar billede vuffe Nybegynder
04. september 2001 - 14:17 #3
he he, jeg ved ik\' hvor mange gange det er blevet foreslået her på eksperten! ;>
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. september 2001 - 14:24 #4
vuffe> Lav en statistik ;o)
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. september 2001 - 14:37 #5
incase you have PC-anywhere installed, you will need to uninstall it and restart before you can change VGA drivers. even if you have the correct drivers you can spend for ever with no success.

just if...
Avatar billede rune_b Nybegynder
05. september 2001 - 10:25 #6
Hej igen,
og tak for jeres hurtige svar - min netforbindelse røg sig selvfølgelig også en tur...
Jeg har prøvet alt nu - både den nye Detonator driver, nyeste driver til min bundkort (VIA 4in1) osv. Intet virker. Snøft.
Jeg starter re-formateringen af min HD nu og prøver at geninstallere... så må vi se om en frisk omgang hjælper. Hvis der er nogen der har nogle last-minute ideer, så er de stadig velkomne.
/rune
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 10:37 #7
Avatar billede rune_b Nybegynder
05. september 2001 - 11:17 #8
YESS!!!
Mad shout-outs til retaxes! Det for vildt - takket være min langsomme brænder havde jeg ikke nået at formatere HD\'en endnu, så jeg tænkte for en sikkerheds skyld ville jeg lige tjekke op her -og vupti! Det råd skal virkelig gives videre - man skal ændre sin BIOS opsætning for at få kortet til at køre under Win2k - og det gør det med stil nu!! (hvorfor fan\' er det så svært at skrive i en manual???spassere!)

Tusind, tusind tak - du har lige redet mig for endnu en dags frustrationer - en geninstallation havde jo hjulpet patter!
Nå, hvordan
Avatar billede rune_b Nybegynder
05. september 2001 - 11:20 #9
den fejlede så jeg fortsætter her:
... får jeg givet dig point? jeg kan kun give dr.m point nu - men han har jo ikke fortjent det store...?
- respect og tak for rådet
/rune
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 11:24 #10
Skal jeg forstå dig sådan at det endelig lykkedes ;o)
Avatar billede rune_b Nybegynder
05. september 2001 - 11:38 #11
ja, det kan man vist roligt sige!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 11:43 #12
Det var herligt og i sidste øjeblik!

Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes