Avatar billede artery Nybegynder
04. september 2001 - 13:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Popup Vindue reference

  JAKOBA,

Er det muligt at udbygge DIT script med dette?

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
function expandingWindow(website) {
var heightspeed = 30; // vertical scrolling speed (higher = slower)
var widthspeed = 30;  // horizontal scrolling speed (higher = slower)
var leftdist = 5;    // distance to left edge of window
var topdist = 5;    // distance to top edge of window
if (document.all) {
var winwidth = 775;
var winheight = window.screen.availHeight - topdist;
var sizer = window.open(\"\",\"\",\"left=\" + leftdist + \",top=\" + topdist + \",width=1,height=1,scrollbars=no,left=100\");
for (sizeheight = 1; sizeheight < winheight; sizeheight += heightspeed) {
sizer.resizeTo(\"1\", sizeheight);
}
for (sizewidth = 1; sizewidth < winwidth; sizewidth += widthspeed) {
sizer.resizeTo(sizewidth, sizeheight);
}
sizer.location = website;
}
else
window.location = website;
}

function shake_ram(shakes, vibration) {

    for (i = shakes; i > 0; i--) {

        self.moveBy(i, vibration);

        self.moveBy(-i, -vibration);
    }
</SCRIPT>

Script laver en expansion, således at vinduet fra top venstre hjørne strækker sig selv ud til en bestemt angivet størrelse. (775B x 430H)

Jeg kan bare ikke justerer højden på vinduet, ej heller få det til at centrerer.

60 point hvis det kan komme til at virke...

Reference : http://www.eksperten.dk/spm/103222

Avatar billede fireworld Nybegynder
04. september 2001 - 13:27 #1
hmmmm

bare find en screenrevolution og dividere dne med 2 og så sig moveBy(blah)
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 15:12 #2
Prøv:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
function expandingWindow(website) {
var heightspeed = 10; // antal pixler vinduet skal forøge sig med pr. gang i højden
var widthspeed = 10;  // antal pixler vinduet skal forøge sig med pr. gang i bredden
if (document.all) {
var winwidth = 500; //Bredden af vinduet
var winheight = 500; //Højden af vinduet
var leftdist = window.screen.width / 2 - winwidth / 2;
var topdist = window.screen.height / 2 - winheight / 2;
var sizer = window.open(\"\",\"\",\"left=\" + leftdist + \",top=\" + topdist + \",width=1,height=1,scrollbars=no\");

for (sizeheight = 1; sizeheight < winheight; sizeheight += heightspeed) {
sizer.resizeTo(1, sizeheight);
}
for (sizewidth = 1; sizewidth < winwidth; sizewidth += widthspeed) {
sizer.resizeTo(sizewidth, sizeheight);
}

sizer.location = website;
}
else
window.location = website;
}

function shake_ram(shakes, vibration) {

    for (i = shakes; i > 0; i--) {

        self.moveBy(i, vibration);

        self.moveBy(-i, -vibration);
    }
</SCRIPT>

Nu skal du bare ændre \"winheight\" og \"winwidth\", så bliver popup\'en automatisk centreret på siden!
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2001 - 15:13 #3
P.S. Hvorfor har du funktionen shake_ram() med?
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. september 2001 - 15:17 #4
se i >> http://www.eksperten.dk/spm/103222

artery >> det må vist blive en deler nu phoenixv også har givet et fint svar :-))

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. september 2001 - 15:19 #5
Bortset fra at jeg havde da også totalt overset den der ryster.
Er det meningen popop vinduet skal ryste imens?
Avatar billede artery Nybegynder
04. september 2001 - 16:48 #6
Okay.. Tak til jer begge. This should do it!