Avatar billede ottomsj Nybegynder
04. september 2001 - 12:24 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

replace vbcrlf

Er der en anden kode end vbcrlf eller <BR> til et [enter] ? noget i retning af et mellemrum har %20
Avatar billede roenving Novice
04. september 2001 - 12:25 #1
cr = carriage return (%13)
lf = line feed (%10)

hth
jes
Avatar billede sone Nybegynder
04. september 2001 - 12:43 #2
Umiddelbart vil jeg svare nej,
men jeg skal lige høre: Snakker vi ren tekst-streng eller HTML?
Avatar billede ottomsj Nybegynder
04. september 2001 - 15:23 #3
jeg skulle bruge det i en onload linie
%13 og %10 vil modtageren ikke tage imod !!
Avatar billede sone Nybegynder
04. september 2001 - 15:40 #4
Snakker vi JavaScript?
Avatar billede sone Nybegynder
04. september 2001 - 15:40 #5
Så er linieskift jo \\n
Avatar billede sone Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:48 #6
Hallo... nu må du svare: Hvor skal det bruges - direkte i ASP, HTML, txt-filer eller hvad ?
Avatar billede ottomsj Nybegynder
19. oktober 2001 - 11:59 #7
Det er til en onload streng jeg bruger til at sende til et PHP dokument hos en anden som skal bruge strengen til at sende en SMS

jeg byger strengen i et <form> med 3 tekst felter og et arena felt

og det er det arena felt der kan forekomme et [enter] som skal skrives om til noget andet men der er ikke nogle af de ideer der er kommet som kan bruges
Avatar billede sone Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:26 #8
Prøv lige at vise koden som udskriver FORM og dens indhold.
Avatar billede ottomsj Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:37 #9
<%
if request.servervariables(\"CONTENT_LENGTH\") <> 0 then

<body
onload=document.location.href=\'http://XXX.dk/XXX.php?password=XXX&besked=<%=replace(replace(besked,vbcrlf,\" \"),\" \",\"%20\")%>&til=<%=modtagertelefon%>&fra=<%=replace(afsender,\" \",\"%20\")%>&franummer=<%=afsendernummer%>\'>
Sender besked !<BR><BR>Vent venligst !<BR><BR>

<%

else
%>
<body><center>

<TABLE CELLSPACING=\"2\" BORDER=\"0\" CELLPADDING=\"2\" WIDTH=\"95%\" FACE=\"\'Arial\'\">

<tr>
    <td COLSPAN=\"2\" HEIGHT=\"40\"><FONT SIZE=\"3\">
        <b>Send SMS</b>

    </td>
</tr>

<FORM ACTION=\"coolsms.asp\" METHOD=\"post\">

<tr>
    <td HEIGHT=\"15\">
    </td>
</tr>
<tr>
    <td>
    Modtagers telefon nummer: &nbsp;
    </td>
    <td>
        <INPUT NAME=\"modtagertelefon\" TYPE=\"text\" SIZE=\"10\">
    </td>
</tr>

<tr>
    <td>
        Besked: &nbsp;
    </td>
    <td>
        <TEXTAREA NAME=\"besked\" COLS=\"42\" ROWS=\"3\"></TEXTAREA>
    </td>
</tr>

<tr>
    <td>
    Afsenders navn
    </td>
    <td>
        <INPUT NAME=\"afsender\" TYPE=\"text\" SIZE=\"25\">
    </td>
</tr>

<tr>
    <td>
        Afsenders telefon nummer: &nbsp;
    </td>
    <td>
        <INPUT NAME=\"afsendernummer\" TYPE=\"text\" SIZE=\"10\">
    </td>
</tr>

<tr>
    <td HEIGHT=\"60\">
        <div ALIGN=\"right\"><INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"send\"></div>
    </td>

</tr>

</form>
</table>

<%
end if
%>
Avatar billede ottomsj Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:41 #10
Jeg slettede vist formeget jeg trækker naturligvis request.form  ned i variablerne
Avatar billede martinfrost Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:44 #11
Ja, der er vel egentlig også <P>, men den laver jo så lidt større afstand end <BR>/vbCrLf ...

/ Martin
Avatar billede sone Nybegynder
19. oktober 2001 - 12:58 #12
Kan man se en demo?
Avatar billede ottomsj Nybegynder
19. oktober 2001 - 18:48 #13
Nej desværre da jeg kun havde en uges prøvetid til at vise kunden det og han ikke har bestemt sig om han vil bruge det endnu !!
Avatar billede ottomsj Nybegynder
18. november 2001 - 03:19 #14
desvære er der ikke kommet noget bt´rugbart på spørgsmålet og der for lukker jeg den nu !!!