Avatar billede snabela Nybegynder
04. september 2001 - 10:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opdatering ved klik på knap....

Jeg mangler en lille hjælp til hvor man får den til lige at lave en opdatering, så den fanger alle oplysninger, når man klikker på knappen, i dette tilfælde, kan man nemlig skrive en pris, og hvis man så ikke klikker udenfor, før man klikker på knappen, registrerer den ikke prisen, hvordan får jeg den til det?

Her er kildekoden for det :

Response.write \"<form name=\'form1\' action=\'\" & request.serverVariables(\"SCRIPT_NAME\") & \"\' method=\'post\'>\"
response.write \"Max pris <input type=\'text\' size=\'6\' name=\'maxpris\' onChange=\'document.form1.submit()\' value=\'\" & Request.Form(\"maxpris\") & \"\'>\"
response.write \"<BR><font size=1>Der må i \"\"Max pris\"\" <u>KUN</u> skrives Heltal (Eks. 3500)</font>\"

ValgtMax=Request.Form(\"maxpris\")

response.write \"</form>\"

response.write \"<form action=\'result.asp?ValgtKategori=\" & ValgtKategori & \"&ValgtMaerke=\" & ValgtMaerke & \"&ValgtEnergi=\" & ValgtEnergi & \"&ValgtMax=\" & ValgtMax & \"\' method=\'post\'>\"
response.Write \"<input type=\"\"submit\"\" value=\"\"Søg\"\">\"
response.write \"</form>\"
Avatar billede snabela Nybegynder
04. september 2001 - 14:51 #1
HHHHHHJJJJJJÆÆÆÆÆÆLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. september 2001 - 16:56 #2
Det der vil ende galt for eller siden. En langsom server.

Hvad er der galt i at filen  result.asp  hendter max prisen med Request.Form(\"maxpris\") ??
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. september 2001 - 17:05 #3

Du kan indsætte onfocusout lige som onChange:
onfocusout=\'document.form1.submit()\'

Men det er vist så nu en function at den ikke er med alle steder.
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. september 2001 - 17:16 #4
Jeg har også prøvet med onMouseOver på knappen men det virker ikke hurtigt nok.

Jeg vil holde på at du bliver nok til at lade result.asp hendte maxprisen med Request.Form(\"maxpris\").
Avatar billede snabela Nybegynder
04. september 2001 - 20:43 #5
Jeg har så et andet problem med request.form(\"maxpris\"), det er at den ikke kan finde nogen værdi, når den køres fra result.asp siden?
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. september 2001 - 23:45 #6
Hej Jeg har lavet dette eksemple. Du skal havde maxpris ind i den form hvor knappen er.

Detter erstatter det du har skrevet i spørgsmålet:

<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<%
ValgtKategori=1 \'test værdi
ValgtMaerke=2  \'test værdi
ValgtEnergi=3  \'test værdi
%>
<form action=result.asp?ValgtKategori=<%=ValgtKategori%>&ValgtMaerke=<%=ValgtMaerke%>&ValgtEnergi=<%=ValgtEnergi%> method=\'post\'>\"
Max pris <input type=\'text\' size=\'6\' name=\'maxpris\'><BR>
<font size=1>Der må i \"\"Max pris\"\" <u>KUN</u> skrives Heltal (Eks. 3500)</font><br>
<input type=submit value=\"Søg\">
</form>
</body>
</html>

------- Filen result.asp ------ :
<html>
<head>
<title>udskrivnings test</title>
</head>
<body>
<%
Response.Write \"maxpris = \" & Request.Form(\"maxpris\") & \"<br>\"
Response.Write \"ValgtKategori = \" & Request.Querystring(\"ValgtKategori\") & \"<br>\"
Response.Write \"ValgtMaerke = \" & Request.Querystring(\"ValgtMaerke\") & \"<br>\"
Response.Write \"ValgtEnergi = \" & Request.Querystring(\"ValgtEnergi\") & \"<br>\"
%>
</body>
</html>

Du kan indtaste maxpris og trykke på søg så udskriver result siden det. Ligeledes udskrives de 3 andre som parametre som hentes med request.querystring().
Avatar billede snabela Nybegynder
05. september 2001 - 07:21 #7
UPS, var en tand for hurtig til at acceptere, for på den nye måde, har jeg satdig nogle select bokse ovenover, som så er i den første form, men hvis man så skriver Maxpris, og så væger en af disse, sletter de maxprisen fra feltet, hvordan kan dette undgåes?

Hele koden er her... :

<html>
<---Åbener her databse forbindelsen--->

<body>

<p align=\"center\"><font size=\"6\">Søgesiden</font><br>
</p>
<div align=\"center\"><center>

<table border=\"1\">
    <tr>
        <td bgcolor=\"#2908FF\" style=\"color:FFFFFF\" p align=\"center\">

<form name=\"form1\" action=\"<%=request.serverVariables(\"SCRIPT_NAME\")%>\" method=\"post\">
<font size=\"6\">1.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</font>Type <select onChange=\"document.form1.submit()\" name=\"TYPE\" size=\"1\">
<option>Vælg Type her
<option value=\"a\"<%if request(\"type\") = \"a\" then response.write \"selected\" %>>Hårde hvidevarer</option>
<option value=\"b\"<%if request(\"type\") = \"b\" then response.write \"selected\" %>>Belysning</option>
<option value=\"c\"<%if request(\"type\") = \"c\" then response.write \"selected\" %>>El-apparater</option>
<option value=\"d\"<%if request(\"type\") = \"d\" then response.write \"selected\" %>>El artikler</option>
</select></td>
<%
if request(\"TYPE\")= \"a\" then
      ValgtMax=\"\"

    Response.write \"<tr bgcolor=#2908FF style=color:FFFFFF p align=center><td><font size=6>2.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</font>Kategori \"
    Response.write \"<form name=\'form1\' action=\'\" & request.serverVariables(\"SCRIPT_NAME\") & \"\' method=\'post\'>\"
    response.write \"<select onChange=\'document.form1.submit()\' name=\'kategorivalgt\' size=\'1\'>\"
    Response.write \"<option>Vælg Type</option>\"
    SQL = \"SELECT * FROM emne LEFT OUTER JOIN kategori ON kategori.emnenr = emne.emnenr WHERE emne.typenr=1\"
    set database = con.execute(SQL)
    while not database.eof
        if not(isnull(database(\"kategori\"))) then
            response.write \"<option value=\'\" & database(\"kategori\") & \"\'\"
            if request(\"kategorivalgt\") = database(\"kategori\") then response.write \"selected\"
              response.write \">\" & database(\"kategori\") & \"</option>\"
          else
            response.write \"<option value=\'\" & database(\"emne\") & \"\'\"
            if request(\"kategorivalgt\") = database(\"emne\") then response.write \"selected\"
              response.write \">\" & database(\"emne\") & \"</option>\"
        end if
    database.movenext
    wend
    Response.write \"</select></td>\"

    if request(\"kategorivalgt\") <> \"\" then
      response.write \"</tr><tr><td bgcolor=#2908FF style=color:FFFFFF p align=center colspan=2>Her udfyldes kun de kriterier man ønsker opfyldt<br><font size=6>3.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</font>\"
      Response.write \"<form name=\'form1\' action=\'\" & request.serverVariables(\"SCRIPT_NAME\") & \"\' method=\'post\'>\"
      ValgtMax=Request.Form(\"maxpris\")
      response.write \"Mærke <select onChange=\'document.form1.submit()\' name=\'maerke\' size=\'1\'>\"
      response.write \"<option value=\'Alle\'>Alle</option>\"
    ValgtKategori=Request.Form(\"kategorivalgt\")
    SQL = \"SELECT DISTINCT Fabrikatnavn, Fabrikatnr, Fabrikat FROM \" & ValgtKategori & \" INNER JOIN fabrikat ON fabrikat.Fabrikatnr = \" & ValgtKategori & \".Fabrikat Order By Fabrikatnavn\"
    set database = con.execute(SQL)
    while not database.eof
      response.write \"<option value=\'\" & database(\"fabrikatnavn\") & \"\'\"
      if request(\"maerke\") = database(\"fabrikatnavn\") then response.write \"selected\"
          response.write \">\" & database(\"fabrikatnavn\") & \"</option>\"
    database.movenext
    wend
      response.write \"</select>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\"
      Response.write \"<form name=\'form1\' action=\'\" & request.serverVariables(\"SCRIPT_NAME\") & \"\' method=\'post\'>\"
      ValgtMax=Request.Form(\"maxpris\")
      response.write \"Energi klasse <select onChange=\'document.form1.submit()\' name=\'Energi\' size=\'1\'>\"
      response.write \"<option value=\'Alle\'>Alle</option>\"
    SQL = \"SELECT DISTINCT Energiklasse FROM \" & ValgtKategori & \" Order By Energiklasse\"
    set database = con.execute(SQL)
    while not database.eof
      response.write \"<option value=\'\" & database(\"Energiklasse\") & \"\'\"
      if request(\"energi\") = database(\"Energiklasse\") then response.write \"selected\"
          response.write \">\" & database(\"Energiklasse\") & \"</option>\"
    database.movenext
    wend
      response.write \"</select>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\"
      ValgtMaerke=Request.Form(\"maerke\")
      ValgtEnergi=Request.Form(\"energi\")

      response.write \"</form>\"

      response.write \"<form action=\'result.asp?ValgtKategori=\" & ValgtKategori & \"&ValgtMaerke=\" & ValgtMaerke & \"&ValgtEnergi=\" & ValgtEnergi & \"&ValgtMax=\" & Request.Form(\"maxpris\") & \"\' method=\'post\'>\"
      response.write \"Max pris <input type=\'text\' size=\'6\' name=\'maxpris\' value=\'\" & ValgtMax & \"\'>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\"
      response.Write \"<input type=\'submit\' value=\'S&oslash;g\'>\"
      response.write \"<BR><BR><font size=2>Der må i \"\"Max pris\"\" <u>KUN</u> skrives Heltal (Eks. 3500)</font>\"
      response.write \"</form></td></tr>\"
      else
      \' her sker ikke noget
    end if

%>

</table>
</center></div>
</body>
</html>
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. september 2001 - 08:26 #8
Jeg vil gætte på det fordi de ikke er i på samme form. Når du kalder document.form1.submit() så får du ikke data med fra den anden form.

Jeg har føst tid til at kikke på det iaften, si lige til så kan jeg oprettet et spørgsmål så du kan få dine points igen.

Avatar billede snabela Nybegynder
05. september 2001 - 09:36 #9
Nej det er fint, nok, bare vent og se til i aften, så kan vi jo altid finde ud af det, men du har stadig hjulpet med noget af det, det er da en tand bedre end før ved flytningen af formen så, vent og se hvad vi evt. kan finde ud af i aften :-)

På forhånd TAK for hjælpen :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. september 2001 - 17:13 #10

Du vil overføre data til result.asp på denne måde:

result.asp?ValgtKategori=2&ValgtMaerke=11&ValgtEnergi=113&ValgtMax=999    ??

ikke bare:
result.asp
og så hendter result.asp data\'ne fra form1??
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. september 2001 - 18:57 #11
Jeg har lavet en alternativ løsning. Den gemmer dog ikke Mærke, Energi og MaxPris når man ændre Kategori. Er det et krav?
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. september 2001 - 19:08 #12
Her er det. Her er erstatningen til din fil, du bør måske lige gemme din version hvis det ikke er det du ønsker:

<html>
<---Åbener her databse forbindelsen--->

<body>

<p align=\"center\"><font size=\"6\">Søgesiden</font><br>
</p>
<div align=\"center\"><center>

<table border=\"1\">
<tr>
<td bgcolor=\"#2908FF\" style=\"color:FFFFFF\" p align=\"center\">

<form name=\"form1\" action=\"<%=request.serverVariables(\"SCRIPT_NAME\")%>\" method=\"post\">
<font size=\"6\">1.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</font>Type <select onChange=\"document.form1.submit()\" name=\"TYPE\" size=\"1\">
<option>Vælg Type her
<option value=\"a\"<%if request(\"type\") = \"a\" then response.write \"selected\" %>>Hårde hvidevarer</option>
<option value=\"b\"<%if request(\"type\") = \"b\" then response.write \"selected\" %>>Belysning</option>
<option value=\"c\"<%if request(\"type\") = \"c\" then response.write \"selected\" %>>El-apparater</option>
<option value=\"d\"<%if request(\"type\") = \"d\" then response.write \"selected\" %>>El artikler</option>
</select></td>
<%
if request(\"TYPE\")= \"a\" then
ValgtMax=\"\"

Response.write \"<tr bgcolor=#2908FF style=color:FFFFFF p align=center><td><font size=6>2.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</font>Kategori \"
response.write \"<select onChange=\'document.form1.submit()\' name=\'kategorivalgt\' size=\'1\'>\"
Response.write \"<option>Vælg Type</option>\"
SQL = \"SELECT * FROM emne LEFT OUTER JOIN kategori ON kategori.emnenr = emne.emnenr WHERE emne.typenr=1\"
set database = con.execute(SQL)
while not database.eof
  if not(isnull(database(\"kategori\"))) then
    response.write \"<option value=\'\" & database(\"kategori\") & \"\'\"
    if request(\"kategorivalgt\") = database(\"kategori\") then response.write \"selected\"
    response.write \">\" & database(\"kategori\") & \"</option>\"
  else
    response.write \"<option value=\'\" & database(\"emne\") & \"\'\"
    if request(\"kategorivalgt\") = database(\"emne\") then response.write \"selected\"
    response.write \">\" & database(\"emne\") & \"</option>\"
  end if
  database.movenext
wend
Response.write \"</select></td>\"
response.write \"</form>\"

if request(\"kategorivalgt\") <> \"\" then
  ValgtKategori=Request.Form(\"kategorivalgt\")
  response.write \"<form action=\'result.asp?ValgtKategori=\" & ValgtKategori & \"\' method=\'post\' id=form2 name=form2>\"

  response.write \"</tr><tr><td bgcolor=#2908FF style=color:FFFFFF p align=center colspan=2>Her udfyldes kun de kriterier man ønsker opfyldt<br><font size=6>3.&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</font>\"
response.write \"Mærke <select name=\'maerke\' size=\'1\'>\"
response.write \"<option value=\'Alle\'>Alle</option>\"
SQL = \"SELECT DISTINCT Fabrikatnavn, Fabrikatnr, Fabrikat FROM \" & ValgtKategori & \" INNER JOIN fabrikat ON fabrikat.Fabrikatnr = \" & ValgtKategori & \".Fabrikat Order By Fabrikatnavn\"
  set database = con.execute(SQL)
  while not database.eof
    response.write \"<option value=\'\" & database(\"fabrikatnavn\") & \"\'\"
    if request(\"maerke\") = database(\"fabrikatnavn\") then response.write \"selected\"
    response.write \">\" & database(\"fabrikatnavn\") & \"</option>\"
    database.movenext
  wend
  response.write \"</select>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\"
  response.write \"Energi klasse <select name=\'Energi\' size=\'1\'>\"
  response.write \"<option value=\'Alle\'>Alle</option>\"
SQL = \"SELECT DISTINCT Energiklasse FROM \" & ValgtKategori & \" Order By Energiklasse\"
  set database = con.execute(SQL)
  while not database.eof
    response.write \"<option value=\'\" & database(\"Energiklasse\") & \"\'\"
    if request(\"energi\") = database(\"Energiklasse\") then response.write \"selected\"
    response.write \">\" & database(\"Energiklasse\") & \"</option>\"
    database.movenext
  wend
  response.write \"</select>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\"

  response.write \"Max pris <input type=\'text\' size=\'6\' name=\'maxpris\' value=\'\" & ValgtMax & \"\'>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;\"

  response.Write \"<input type=\'submit\' value=\'S&oslash;g\'>\"
  response.write \"<BR><BR><font size=2>Der må i \"\"Max pris\"\" <u>KUN</u> skrives Heltal (Eks. 3500)</font>\"
  response.write \"</form></td></tr>\"
else
  \' her sker ikke noget
end if

%>
</table>
</center></div>
</body>
</html>

------- filen result.asp -----------

<html>
<head>
<title>udskrivnings test</title>
</head>
<body>
<%
Response.Write \"maxpris = \" & Request.Form(\"maxpris\") & \"<br>\"
Response.Write \"ValgtKategori = \" & Request.Querystring(\"ValgtKategori\") & \"<br>\"
Response.Write \"ValgtMaerke = \" & Request.Form(\"Maerke\") & \"<br>\"
Response.Write \"ValgtEnergi = \" & Request.Form(\"Energi\") & \"<br>\"
%>
</body>
</html>
Avatar billede snabela Nybegynder
05. september 2001 - 20:43 #13
du skal have tak for hjælpen :-) dit svar er 100% accepteret :-)

og endnu engang TAK for hjælpen :-)