Avatar billede jabp Nybegynder
03. september 2001 - 21:11 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Farve til website !!!

Hejsa

Jeg skal til at lave en ny hjemmeside, men jeg ved ikke hvilke farver jeg skal bruge.

Fundes der ikke en side, hvor man kan se farver der passer godt sammen.

Eller bare en der har et godt forslag ???

Gerne noget i gråt og blåt !
Avatar billede faehunden Nybegynder
03. september 2001 - 21:14 #1
http://www.builder.dk/services/downloads.asp?show=3

her kan du finde programmer \'color schemer\' som du kan bruge til at finde farver som passer sammen med. Godt nok kun en 15 dages version men ret godt alligevel.

Håber det hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 21:14 #2
prøv noget utraditionelt.

Brun er det helt store her til efteråret i tøjmoden *LOL*

Ej jeg aner det ikke - men jeg er ved at være trær af at se på forskellige nuancer af blå kombineret
Avatar billede moskjaer Nybegynder
03. september 2001 - 21:17 #3
jabp: Ellers prøv online-udgave af ColorSchemer. Du finder den på http://www.colorschemer.com/online.

phunkypopcorn: Dit forslag med tøjmoden er faktisk ikke helt dum. Ofte kan man få inspiration ved at se farvesammensætningen i moden eller indretningstendenserne.

Moskjær.dk
Avatar billede jabp Nybegynder
03. september 2001 - 21:18 #4
OK, men hvad skal det så være !!!
Avatar billede 1115822 Nybegynder
03. september 2001 - 21:20 #5
#99ab86
#e2e4c8

De ser ok ud sammen.
Avatar billede faehunden Nybegynder
03. september 2001 - 21:22 #6
#484848
#FFCC00

Min favorit :-)

Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 21:27 #7
moskjaer

Jeg har faktisk været i gang med at eksperimentere med noget brun. (er ved at redesigne min HP totalt)
Syns oss selv at det blev småfedt - men ejg fik en masse negative reaktioner på den brune - så det er droppet indtil folk fanger at det bliver moden (det er jo ikk det IT folk er hurtigst til at fatte *LOL*)
Avatar billede moskjaer Nybegynder
03. september 2001 - 22:00 #8
phunkypopcorn:
Jeg har haft akkurat samme oplevelse som dig. Jeg udarbejde et site, hvor farverne var en lys brun og en, måske lidt fiset blå. Reaktionerne kom prompte, at man bestemt ikke kunne designe et site i brunt.
Inspirationen til denne farvesammensætning fik jeg faktisk fra en bannerreklame på et norsk nyhedssite, så man kan finde inspiration alle steder :)

/Moskjær.dk
Avatar billede moskjaer Nybegynder
03. september 2001 - 22:03 #9
phunkypopcorn:
Det brune site jeg snakkede om kan du se på http://www.moskjaer.dk/webster/default_.asp

/Moskjær.dk
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2001 - 22:03 #10
jepz......

Jeg venter bare lige en måneds tid - så ryger den brune på hos mig.
Avatar billede jabp Nybegynder
04. september 2001 - 15:22 #11
Jeg syntes faktisk at denne farve er ret fed, er der ikke ander der ser godt ud sammen med den, eller nogle helt andre sammen !!!
Avatar billede 1115822 Nybegynder
04. september 2001 - 15:24 #12
Som jeg skrev før se på de 2 her....

#99ab86
#e2e4c8
Avatar billede jabp Nybegynder
04. september 2001 - 17:11 #13
OK, men jeg syntes ikke om en grønne !!!!
Avatar billede kein Nybegynder
05. september 2001 - 11:03 #14
Hejsa jabp,

Jeg har selv eksperimenteret lidt med farver, og har derfor lavet denne lille side:
www.friserverplads.dk/kein/farver/farver.htm

Prøv at se om der er noget du kan bruge...
(Der kommer løbende flere muligheder)

/Kein
Avatar billede kein Nybegynder
05. september 2001 - 11:05 #15
...og tak til 1115822 og faehunden, for deres forslag - de er medtaget på siden...
Avatar billede jabp Nybegynder
05. september 2001 - 14:40 #16
Fint, men kan du ikke finde noget med en fed lyseblå og grå eller sådan noget ???