Avatar billede tupsy Nybegynder
03. september 2001 - 19:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Loade tid ind i et array??

Jeg har i min tabel logget nogle tider i formatet 999537764

Hvordan loader jeg det ind i et array så det vises i det rigtige tidsformat??
Kan man bruge dette??

date(\"d-m-Y  H:i:s\",$data[tid]);

Tupsy!!
Avatar billede karto Nybegynder
03. september 2001 - 19:37 #1
Ja, det burde du.

Men hvis du har det til at stå i en database, så kan du sikkert også få den til at formatere det for dig....

/Karto
Avatar billede tupsy Nybegynder
03. september 2001 - 19:40 #2
Jeg har det i Mysql...
Men ved du hvordan??
Jeg er på bar bund...
Det er ikke noget problem hvis det kun er 1 tid.. Men når det skal ind i et array så går det galt... :-(

Tupsy!!

Avatar billede variabel Nybegynder
03. september 2001 - 19:49 #3
Hmm! Hvorfor smider du det ikke bare ind i en tinytext når feltet bliver lavet?
Så spytter den det korrekt ud
Avatar billede karto Nybegynder
03. september 2001 - 20:00 #4
DATE_FORMAT(date,format)
http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#Date_and_time_functions

Dvs. \"SELECT DATE_FORMAT(tabel.tid, \"%d-%m-%Y %T\") FROM tabel WHERE id = 10\"

/Karto
Avatar billede tupsy Nybegynder
03. september 2001 - 20:02 #5
Nej, det gør den ikke..
Den spytter det stadig ud som 999537764

Den skulle helst vise det som mennesketid :-)

Tupsy!!
Avatar billede karto Nybegynder
03. september 2001 - 20:06 #6
Sorry, det var også sådan her det skulle se ud:
mysql> SELECT FROM_UNIXTIME(\"999537764\", \"%d-%m-%Y %T\");
+-------------------------------------------+
| FROM_UNIXTIME(\"999537764\", \"%d-%m-%Y %T\") |
+-------------------------------------------+
| 03-09-2001 19:22:44                      |
+-------------------------------------------+
1 row in set (0.00 sec)

dvs. du skal lave en \"SELECT FROM_UNIXTIME(tabel.tid, \"%d-%m-%Y %T\") FROM tabel WHERE id = 10\"

/Karto
Avatar billede karto Nybegynder
03. september 2001 - 20:07 #7
Hvis du så laver en \"AS tid\" efter \"FROM_UNIXTIME(tabel.tid, \"%d-%m-%Y %T\")\"
så er det lidt nemmere at hive fat i den igen.

/Karto
Avatar billede tupsy Nybegynder
03. september 2001 - 20:55 #8
Hmm, hvordan vil du sætte det ind i dette her :

$query = mysql_query (\"SELECT * FROM logfil ORDER BY tid DESC LIMIT 0,40 \");

Skal jeg lave en ekstra forespørgsel eller kan man flette det ind i den jeg allerede har??

Tupsy!!
Avatar billede tupsy Nybegynder
03. september 2001 - 20:59 #9
Altså skal jeg lave en ekstra :
$query = mysql_query (\"SELECT FROM_UNIXTIME(logfil.tid, \"%d-%m-%Y %T\") FROM logfil ORDER BY tid DESC LIMIT 0,40 \");

???

Tupsy!!
Avatar billede tupsy Nybegynder
03. september 2001 - 21:48 #10
Jeg har fundet ud af det..
Jeg gemmer det bare i det rigtige tidsformat...

Men tak for hjælpen...

Tupsy!!
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
03. september 2001 - 23:34 #11
$query = mysql_query (\"
SELECT
FROM_UNIXTIME(logfil.tid, \"%d-%m-%Y %T\") AS tid FROM logfil
ORDER BY tid
DESC LIMIT 0,40
\");
Avatar billede karto Nybegynder
04. september 2001 - 08:45 #12
Det er aldrig godt at bruge * når du henter fra en tabel.
Min begrundelse er at: Ved at bruge * så henter du alt data ud fra rækken, det er ikke altid man har brug for det, så for at minske loaded på serveren, og minske netværks trafikken, så er det bedre at specificere de felter man skal have ud. Noget andet er, selv om man lige nu skal bruge alle felterne, så kan det nemt ske at man vidre i udviklings forløbet skal bruge en felt mere i tabellen, der så ikke skal bruges i det sandet udtræk du lavede, så kommer der et felt \"for meget\" ud.

Derfor har jeg vendet mig til kun at hente de felter jeg har brug for, dvs. din query ville se sådan her ud:
SELECT FROM_UNIXTIME(logfil.tid, \"%d-%m-%Y %T\") AS tid, felt1, felt2, felt3, osv... FROM logfil ORDER BY tid DESC LIMIT 0,40

/Karto