Avatar billede jch Nybegynder
03. september 2001 - 14:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Frame control med en check box

Kan det lade sig gøre at lave en frame control i en form hvor dens caption har en check box? Jeg har set mange dialoger designet på denne måde, og det virker som den logiske måde at gøre det på i min situation. Har researchet en del i Google (og her), men kan ikke finde skyggen om det - så noget kunne godt tyde på at det ikke er muligt uden en 3rd party control?

Jeg har også prøvet at hacke mig frem ved at trække en enlig check box ned over toppen på en frame control, men det kan man ikke umiddelbart. Dels fordi at frame kontrollen insisterer på at være \"topmost\", dels fordi den ikke kan gøres gennemsigtig. =(

JCH
Avatar billede jch Nybegynder
03. september 2001 - 14:20 #1
Det er muligvis vigtigt lige at nævne, at jeg programmerer i VBA til Word 2000.

JCH
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. september 2001 - 16:33 #2
Du kan sikkert hente en komponent et sted på nettet som kan dette, men jeg kan give dig en løsning. Grunden til at du ikke kan placere checkboxen på framen er, at en frame control er en control container, som kan indeholde andre controls. Det du skal gøre er at vælge checkboxen og trykke CTRL + X for at klippe den. Vælg nu framen og tryk CTRL + V. Nu er checkboxen inde i framen. Flyt checkboxen op på framens captionbar (husk at slette hvad der i forvejen står i captionbaren).
Det vil forhåbentlig komme til at se således ud:
http://www16.brinkster.com/mikbj/vb.gif
Håber jeg har forstået spørgsmålet!

/Mikbj
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. september 2001 - 16:36 #3
Whups.. prøver lige en anden URL:
www.theportal.dk/vb.gif
Det skulle virke! :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. september 2001 - 16:40 #4
Øv... jeg testede selvfølgelig først nu i VBA til Word 2K, og der virker det selvfølgelig ikke :(
Sorry! Kender ikke løsningen!
Avatar billede jch Nybegynder
04. september 2001 - 09:06 #5
Ja, det er præcis sådan som det ser ud på vb.gif, jeg har brug for. Men jeg kan altså forstå at man kan i VB6 - og ikke i VBA. =(

Du skal under alle omstændigheder have tak for hjælpen. =)

JCH
Avatar billede bernhof Nybegynder
04. september 2001 - 19:19 #6
Hmm.. jeg har fundet ud af en lidt besværlig løsning, men den virker :)

En Frame kan godt ligge oven på en anden Frame\'s kant. derfor lægger du nu checkboxen ind i denne nye frame og fører denne frame over den gamle frame\'s kant således (husk at fjerne den gamle frames Caption):
(jeg har overskrevet det gamle billede)
http://www.theportal.dk/vb.gif

Hvis der er problemer, spørg endelig! :)

Mvh. Mikbj
Avatar billede bernhof Nybegynder
04. september 2001 - 19:20 #7
Nå jo! Du skal sætte den nye frames borderstyle til 0!
Avatar billede jch Nybegynder
05. september 2001 - 08:40 #8
Det var lige godt s....., det virker. Ironisk nok rodede jeg selv med to frames i starten, men jeg var tydeligvis ikke helt lige så stædig som du var. =)  Det er noget af et hack; man skal fedte lidt med \"Bring to front\" og også fjerne kanten på den øverstliggende frame, men så ser det også helt ud efter hensigten. Kanon.