Avatar billede clausn Nybegynder
03. september 2001 - 09:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opbygning af SQL sætning

Hej,

Jeg har siddet og kigget lidt på denne. Den virker sådan set også meget godt, men jeg vil godt have implemteret noget mere i den:

Min db er en Access, med 2 dato/tidsfelter i den.
DatoStart = Tid og dato posten skal starte
DatoStop = Tid og dato posten skal stoppe

1: Den skal kunne starte på et givent tidspunkt med dag og tid

2: Den skal kunne stoppe på et givent tidspunkt med dag og tid

SQL = \"select * from Nyheder WHERE DatoStop > #\" & month(Now()) & \"/\" & day(Now()) & \"/\" & year(Now()) & \"# \"

Hilsen
Claus
Avatar billede baltic Nybegynder
03. september 2001 - 10:26 #1
Hvis du altid har en start og stop dato så brug BETWEEN:
Noget a\'la\':

\"SELECT * FROM nyheder WHERE #\" & now() & \"# BETWEEN DatoStart AND DatoSlut\"
Avatar billede webbe Nybegynder
04. september 2001 - 08:56 #2
Eller denne her:

\"SELECT * FROM nyheder WHERE startdato < date() < slutdato\"
Avatar billede clausn Nybegynder
04. september 2001 - 13:10 #3
Jeg kan ikke få det til at virke.. Prøver sendere at checke det ud.
Avatar billede clausn Nybegynder
03. november 2001 - 12:17 #4
Svar lukket. Virker ikke til Access, eller også er det mig der er dum til sådan noget :)