Avatar billede addy Nybegynder
02. september 2001 - 18:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

OnOnload

Hej med jer,
kan man godt bruge funktionen OnOnload uden frames?
Hvis man kan, kan man så lave en kode der sletter en Application (abandom Application) nå siden lukkes og hvordan ser denne kode ud?

Hilsen Addy
Avatar billede burningice Nybegynder
02. september 2001 - 20:42 #1
når siden lukkes, eller når brugeren forlader dit site??
Avatar billede mixmaster Nybegynder
02. september 2001 - 21:45 #2
Er det ikke det samme?
Avatar billede cuddles Nybegynder
02. september 2001 - 22:10 #3
Gør serveren ikke det selv?

Ellers kan du lave i selve koden:

<%
if not Response.IsClientConnected then
    Response.Abort
end if
%>
Avatar billede mixmaster Nybegynder
02. september 2001 - 22:19 #4
Hvor skal det stå henne, det kan jo ikke stå i det dokument som clienten skal åbne!
Er det i global.asa eller hvad?

MixM@ster
Avatar billede cuddles Nybegynder
02. september 2001 - 22:33 #5
Jeg bruger det i nogle lange løkker, hvor der bliver hentet en masse data ud fra en database og smidt ind i browserklienten, og lægger ovenstående kode ind i enten slutningen eller starten af løkken, så der bliver tjekket om vi stadig har fat i browseren.
Dette sikrer, at serveren ikke bruger resourcer på at opdatere en side, hvor brugeren enten har trykket Esc eller helt forladt siden, men plejer dog at nøjes med en Response.End, da brugeren stadig kan tiltænkes at ville rundt på nogle andre sider på sitet.
Avatar billede burningice Nybegynder
02. september 2001 - 22:52 #6
mixmaster>>nej, det er ikke det samme... brugeren kan jo godt have flere vinduer åbent på samme site...

men hvis det er når brugeren forlader sitet kan du bruge global.asa filen

Sub Session_OnEnd
    kode der skal udføres
End Sub
Avatar billede addy Nybegynder
15. oktober 2001 - 00:15 #7
Svar og luk spm!