Avatar billede pornstars Nybegynder
02. september 2001 - 16:03 Der er 13 kommentarer

Upload

Hey jeg leder efter et upload script som kan uploade filer til det samme dir som scriptet lægger i...

Der skal ikke være alt muligt fancy sikkerhed på.. bare det kan uploade .jpg filer så er det fint.. Det skal bare bruges så jeg ikke skal i ftp hele tiden når jeg tester noget
Avatar billede xzxzx Nybegynder
02. september 2001 - 16:06 #1
Avatar billede xzxzx Nybegynder
02. september 2001 - 16:08 #2
Avatar billede cautoo Nybegynder
02. september 2001 - 16:08 #3
hvorfor ikk teste det på din egen computer???

Se hvordan du gør her:
http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/025/da025.php3
og for at få PHP 4 med så kig her: http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/026/da026.php3

men et uploadscript ka du finde her: http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/026/da026.php3
Avatar billede cautoo Nybegynder
02. september 2001 - 16:08 #4
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
02. september 2001 - 16:12 #5
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>

<body>
<?php
if ($upload && ereg(\".jpg\", $fil_name)) {
copy($fil, \"$DOCUMENT_ROOT/sti/$fil_name\");
print $fil_name;
}
?>
<form action=\"<?=$PHP_SELF?>\" method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\">
<input type=\"file\" name=\"fil\">
<input type=\"submit\" name=\"upload\" value=\"Send\">
</form>

</body>
</html>
Avatar billede pornstars Nybegynder
02. september 2001 - 16:21 #6
Jeg får denne fejl hvad betyder det?

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 10097 is not allowed to access /tmp/phppMof5j owned by uid 0 in /usr/local/plesk/apache/vhosts/tower.dk/httpdocs/alpha/rum/uploader.php on line 16
Filen kan ikke uploades prøv igen
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
02. september 2001 - 16:31 #7
hmmm så kan du ikke uploade til din server via HTTP, du skal bruge ftp

Hvor er du hostet?
Avatar billede coderdk Praktikant
02. september 2001 - 18:16 #8
pornstars> Biblioteket som du skal uploade til skal have samme UID som den process der uploader - altså skal biblioteket ejes af webbrugeren (typisk nobody)... Det er ikke nok at have world-writable på...
Avatar billede otis Nybegynder
02. september 2001 - 18:21 #9
jeg har opdateret koden www.o-piz.dk/php.php så det er lidt nemmere for dig ;)
Avatar billede pornstars Nybegynder
02. september 2001 - 19:48 #10
coderdk > Jeg er ikke med?

otis > Hvad er forskellen?
Avatar billede avminarm Juniormester
03. september 2001 - 08:15 #11
det her upload script virker for mig - du kan selv bestemme hvor mange filer ad gangen du skal uploade (det er et jeg har fundet her på eksperten.dk):

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<table border=\"0\" width=\"100%\" height=\"100%\">
  <tr>
    <td width=\"100%\">
      <p align=\"center\"><font color=\"#123466\"><b><?
set_time_limit(1200);
if ($noOfFiles == \"\") { $frontPage = \"true\"; }

if ($frontPage == \"true\") {
?></b></font>
<form enctype=\"multipart/form-data\" method=\"post\" action=\"<?echo $PHP_SELF;?>\">
<font color=\"#123466\"><b>
Antal uploads:<input type=\"text\" name=\"noOfFiles\" size=\"2\" maxlength=\"2\">
<br>
<input type=\"submit\" value=\" START \">
</b></font>
</form>

      <font color=\"#123466\"><b>

<?
}
elseif ($noOfFiles != \"\" && $file1_name == \"\") {
?></b></font>
<form enctype=\"multipart/form-data\" method=\"post\" action=\"<?echo $PHP_SELF;?>\">
<font color=\"#123466\"><b>
<input type=\"hidden\" name=\"noOfFiles\" value=\"<?echo $noOfFiles?>\">
<?
for ($i=0; $i < $noOfFiles; $i++) {
$k = $i+1;
echo \"Fil nr. \". $k .\"<br>\\n\";
echo \"<input type=\\\"file\\\" name=\\\"file\".$k .\"\\\"><br>\\n\";
}
?>
<input type=\"submit\" value=\" UPLOAD \">
</b></font>
</form>
      <font color=\"#123466\"><b>
<?
}
elseif ($file1_name != \"\") {
for ($i=0; $i < $noOfFiles; $i++) {
$k = $i+1;
$name = \"_name\";
if (${file.$k.$name}) {
copy(\"${file.$k}\", \"${file.$k.$name}\");
echo \"Filen <u>\". ${file.$k.$name} .\"</u> blev gemt !<br>\\n\";
}
echo \"<br><center><a href=\\\"\".$PHP_SELF.\"?\\\">NYT UPLOAD</a></center>\";
}
?></b></font>
</td>
  </tr>
</table>

</body>

</html>
Avatar billede maduni Nybegynder
03. september 2001 - 10:52 #12
Her kan du finde et par eksempler:
http://www.phpuniverset.dk/source.phtml
Avatar billede avminarm Juniormester
07. februar 2002 - 10:01 #13
hvad så ??