Avatar billede cyrus Nybegynder
02. september 2001 - 10:34 Der er 11 kommentarer

w2k kontra spil - WIN ME i stedetfor??

Er det kun mig, som er irriteret over, at w2k sammenlignet med ME ikke er særlig god til at afvikle spil? F.eks. Max Payne - det er virkelig en pain in the butt at det hakker så meget på w2k. Ved godt, man kan downloade tweakprog. til prioritering af spil
-men-

har nogen af jer derude en god opskrift (evt. links) på, hvordan man optimerer w2k til spil? Jeg vil nødigt gå væk fra w2k og til ME, da w2k er det bedste, jeg har prøvet indtil nu, men med mindre nogen herinde kan hjælpe mig, har jeg vist ikke andre muligheder.
Avatar billede addy Nybegynder
02. september 2001 - 10:49 #1
Du skal nok tinke på at dem der køre ME, køre det mest fordi at det kan køre næsten alle spil, mens win2k ikke kan køre så mange.

Så dette problem kommer du nok til at støde på mange gange, for win2k ikke er god til at spille på.
Avatar billede addy Nybegynder
02. september 2001 - 10:50 #2
Dette problem kan måske rettes, men mange gang kan det ikke.
Avatar billede omen Nybegynder
02. september 2001 - 10:52 #3
Hmm... jeg har aldrig haft problemer med spil i Win2000, og Max Payne kører fint på min computer. Men cyrus... hvor mange RAM har du ?
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 10:53 #4
Alternativt kan du lave en ny partition på din harddisk, og installere Me på den.....

Jeg har spillet Max Payne færdig på W2K, og det kørte perfekt.
Duron 1100 Mhz, 256 MB RAM, Geforce 2 GTS.

Jeg tror ikke jeg har gjort noget specielt, andet end  at installere DirectX 8 til W2K (ligger på Max Payne-skiven i mappen DirectX med filnavn NT-et-eller-andet).
Avatar billede superib Nybegynder
02. september 2001 - 10:54 #5
Ligesom omen har jeg heller ikke haft problemer med win2k og spil... og Max Payne køre også fint hos mig...
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 10:56 #6
Skriv lidt mere om din maskine Cyrus.
Husk at opdatere drivere, især til dit grafikkort.
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 11:02 #7
Du kan også med fordel opdatere W2K med Service Pack 2, den retter en masse fejl:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/sp2lang.asp
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 11:03 #8
Jeg kører med SP2. Opdateringen gav et skub i den rigtige retning mht. ydelsen i spil.
Avatar billede omen Nybegynder
02. september 2001 - 11:48 #9
BS!
Avatar billede foldager Novice
02. september 2001 - 11:53 #10
Bare Sandhed?
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2001 - 11:58 #11
Ja der vil altid være visse spil, som windows 2000 ikke kan afvikle. Det er engang et prof. OS og ikke legetøj, som ME er det. Jeg vil finder faktisk, at hvis man skal have et system, som kan afvikle flest mulige spil, så er det windows 98SE.

På Windows 2000 CD rommen ligger et stykke værktøj, hvilket man kan undersøge om et program kan køre på windows 2000.Tjek supportmappen.