Avatar billede jek Nybegynder
02. september 2001 - 01:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tekst to writeln

Søges utillity der kan transformere test til writeln´s eks et html-doc
Avatar billede roenving Novice
02. september 2001 - 02:00 #1
?
Avatar billede jek Nybegynder
02. september 2001 - 02:12 #2
Et lille program der kan læse en tekstfil og spytte teksten ud med writeln\'s foran.
Avatar billede roenving Novice
02. september 2001 - 02:19 #3
Standard Javascript kan ikke læse!~]
Avatar billede jek Nybegynder
02. september 2001 - 02:21 #4
Nej med det også et almindeligt program jeg tænker på.
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. september 2001 - 02:22 #5
Og det er vist endda et html dokument der skal fixes på den måde.

Ok stort textarea. (med name=\"roensen\")

filen cut&pastes derind i.

document.write( document.formnavn.roensen.value );

men den \'læser\' ikke filen. Javascript har ingen filhåndtering.

så hvis der skal være et svar skulle det vel være at det kan man ikke med javascript.

mvh JakobA

Avatar billede roenving Novice
02. september 2001 - 04:07 #6
Så jeg burde vel poste et: Nej !~]
Avatar billede netsrac Praktikant
02. september 2001 - 12:11 #7
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. september 2001 - 12:38 #8
Et lille javeprigram der konverterer en fil så den kan inkluderes i et html dokument med javascript include.
(hvad gør man ikke for 60p:-))

// start på filen tiljsstring.java
import java.io.*;

public class tiljsstring {
  static boolean doenc[] = new boolean[256];
  static String easy = \" ,*@-_+./abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789\";

  public static void encode ( int kode, DataOutputStream ud ) throws Exception {
      final String HEX = \"0123456789abcdef\";
      if ( doenc[kode] ) {
        ud.write( \'%\' );
        ud.write( HEX.charAt( kode/16 ) );
        ud.write( HEX.charAt( kode%16 ) );
      } else {
        ud.write( kode );
      }
  }; //end encode

  public static void main( String args[] ) {
      String ifilnavn = ( args.length>0 ) ? args[0] : \"C:\\\\olsen.txt\";
      String ofilnavn = ( args.length>1 ) ? args[1] : \"C:\\\\olsen.js\";
      System.out.println ( \"Input fil er:  \'\" +ifilnavn +\"\'.\" );
      System.out.println ( \"Output fil er: \'\" +ofilnavn +\"\'.\" );
      DataInputStream ind;
      DataOutputStream ud;
      int i;
      try {
        ind = new DataInputStream( new FileInputStream( ifilnavn ) );
      } catch(FileNotFoundException e) {
        System.out.println( \"filen \" +ifilnavn +\" findes ikke.\\n\" +e.toString() );
        return;
      } catch(Exception e) {
        System.out.println( \"Fejl: input fil ->\\n\" +e.toString() );
        return;
      };
      try {
        ud = new DataOutputStream( new FileOutputStream( ofilnavn ) );
      } catch(IOException e) {
        System.out.println( \"filen \" +ofilnavn +\" kan ikke oprettes\\n4\" +e.toString() );
        return;
      } catch(Exception e) {
        System.out.println( \"Fejl: output fil ->\\n\" +e.toString() );
        return;
      };
      for (i=0;          256>i; i++ ) doenc[i] = true;
      for (i=0; easy.length()>i; i++ ) doenc[(int)easy.charAt(i)] = false;
      try {
        String head = \"document.write( unescape( \'\";
        String tail = \"\' ) );\";
        int ichr;
        for (i=0; head.length()>i; i++ ) ud.write( (int)head.charAt(i) );
        while ( (ichr=ind.read()) >= 0 ) encode( ichr , ud );
        for (i=0; tail.length()>i; i++ ) ud.write( (int)tail.charAt(i) );
        ind.close();
        ud.close();
        System.out.println ( \"Output fil \'\" +ofilnavn +\"\' genereret.\" );
      } catch(Exception e) {
        System.out.println( \"Fejl: konvertering ->\\n\" +e.toString() );
        System.out.println ( \"Output fil \'\" +ofilnavn +\"\' er ikke gyldig.\" );
      };
  }; //end main

}; //endclass
// slut på filen tiljsstring.java

mvh JakobA
Avatar billede jek Nybegynder
03. september 2001 - 09:09 #9
jakoba:
Og hvordan er det lige man laver det om til et program :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. september 2001 - 11:49 #10
kompileres med
    > javac tiljsstring.java
og afvikles med
    > java tiljsstring  [ inputfil [ outputfil ] ]

og forudsætter at du har hentet og installeret en \"java Development Kit\" fra suns download-sider: http://java.sun.com/j2se/index.html#jdk1.1
programmet er skrevet i version 1.1.3 og vil køre i hvadsomhelst derefter.

mvh JakobA