Avatar billede zaqas Nybegynder
01. september 2001 - 16:11 Der er 5 kommentarer

TextBox

Kan man ikke gøre en textbox unselectable på en eller anden måde? - så der ikke kommer en cursor når man trykker på den...

- eller kan man gøre sådan at når man trykker på et object, så bliver et andet selected?

Ex. - jeg trykker på en textbox og en knap bliver selected...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. september 2001 - 16:15 #1
jo du kan vælge onclick eventen for textboxen og så bare sige :
sjovknap.select = true  (kan ikke huske det nøjagtige men hvis du trykker . efter knapnavnet skulle der gerne komme en liste frem med forskellige muligheder)

om text boxen kan gøre \"uskrivbar\" = - det skulle jeg mene kunne klares ved enten at vælge det fra start >> egenskaberne for txtboxen >> enabled = false

eller gøre det i runtime :
form_load
form1.tekstbox.enabled = false

Avatar billede no_doubt Nybegynder
01. september 2001 - 16:17 #2
<Input type=\"text\" readonly value=\"Denne tekst kan ikke slettes\" size=\"24\">
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. september 2001 - 16:26 #3
nd>> visual basic ???
Avatar billede jelzin101 Praktikant
01. september 2001 - 16:29 #4
Private Sub Text1_Click()
Command1.SetFocus
End Sub

Private Sub Form_Load()
Text1.Enabled = False
End Sub

Avatar billede cellaneous Nybegynder
13. september 2001 - 15:43 #5
man kan også lave en label, lave den om til at have samme farve til baggrund som en tekstboks og sætte passende ramme på under properties :-) så kan ikke en kat se at det ikke er en tekstbox!

ulempen ved at gøre en tekstbox \"enabled = false\" er man kan se det på farven (ikke altid det er ønskeligt), og hvis man vil forhindre folk i at skrive noget i den kan man sætte keycode = 0 i keypress event (eller er det keydown? roder altid i det med de to) men så er cursoren stadig synlig...

for at \"gøre en knap selected\" kan du sætte focus på den som anbefalet af de andre, men hvis du istedet mener at tekstboksen skal \"virke som en knap\" finder du bare click eventen på tekstboksen (eller label\'en).