Avatar billede darth_vader Nybegynder
31. august 2001 - 21:25 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Grafikkortkøler

Jeg har et grafikkort : yep
Et Winfast Leadtec Geforce 2 MX med dual head.

Min køler/blæser er stået af og Zitech (hvor jeg købte den) har ikke nogle.

Hvor kan jeg få én mage til.????

Hvis jeg køber éen hos brinck, eller et andet sted, hvordan fæstner den da til alu-blokken,så alt bli\'r godt.

Eventuelt en større/bedre/kraftigere.
Avatar billede exodusdk Nybegynder
31. august 2001 - 21:28 #1
Hvad med en Blue Orb?
Avatar billede exodusdk Nybegynder
31. august 2001 - 21:30 #2
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. august 2001 - 21:39 #3
Er der nogle \"huller\" rundt om selve chippen på grafikkortet?
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. september 2001 - 10:06 #4
Hvis du har plads til en større en, så køb en Blue Orb, den er pengene værd (fylder også lidt mere!).

Ellers, så kig her:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=106

Jeg ved ikke lige hvor stor den er, men studiedata har sikkert en som passe :)

::sunlock.dk::
Avatar billede gizkor Nybegynder
10. september 2001 - 08:57 #5
Hvis du køber en blue Orb så husk at sammneligne før og efter temperaturer, jeg havde fat i en der hævede temperaturen med 5 grader. Bunden var konkav - så køleren rørte ikke midten af chippen.

du kan fæstne den med thermisk dobbeltklæbende tape, som bl.a. kan købes hos Studiedata. Det leder nu ikke varmen lige så godt som alm. kølepasta. Du kan også overveje varmeførende lim, men så bliver køleren siddende!!!
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=55&page=1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=93&page=1
Avatar billede bbs Nybegynder
10. september 2001 - 09:00 #6
Jeg har valgt at købe denne fremfor en Blue-Orb:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=41&page=1

Den \"larmer\" ligeså meget, om den er næsten dobbelt så effektiv.
Designet er nu ikke så flot, men det minder jo om det der er på en standard grafikkort-blæser.
Avatar billede bbs Nybegynder
10. september 2001 - 22:02 #7
Takker for points :)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
11. september 2001 - 07:53 #8
Takker for points ;)

::sunlock.dk::