Ved kopiering af celle kommer der anførselstegn i start og slut af trkst
Hej.
Jeg har en masse forskellige sætninger som sættes sammen til en tekst (sammenkædning). Når jeg kopier den samlede tekst med en makro laver Excel anførselstegn en starten og i slutningen af teksten, hvilket jeg gerne vil undgå. Hvordan gør jeg dette? Bonusinfo er at den gør det ikke hvis jeg kopier det ind i et Word dokument med samme makro😃😃
Prøv følgende for at undersøge, hvordan Excel/VBA "opfatter" indholdet af cellen:
- Markér cellen du vil kopiere - Skriv følgende i Immediate-vinduet i Visual Basic Editor: Debug.Print ActiveCell.Value og tryk Enter
Er der anførselstegn i resultatet af dette?
Når du ikke kopierer ind i et Word-dokument (hvor alt er ok), hvor er det så, du kopierer ind (i hvilket program/hvilken applikation)?
Som også nævnt af Dan i #3 så fremgår det ikke, hvordan du indsætter/paster. Er det fx med Ctrl+V i den applikation, du vil have teksterne ind i?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.