Avatar billede Morten Novice
Oprettet i dag kl. 13:57 Der er 3 kommentarer

Ved kopiering af celle kommer der anførselstegn i start og slut af trkst

Hej.

Jeg har en masse forskellige sætninger som sættes sammen til en tekst (sammenkædning).
Når jeg kopier den samlede tekst med en makro laver Excel anførselstegn en starten og i slutningen af teksten, hvilket jeg gerne vil undgå.
Hvordan gør jeg dette?
Bonusinfo er at den gør det ikke hvis jeg kopier det ind i et Word dokument med samme makro😃😃
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
Skrevet i dag kl. 14:11 #1
Hvordan kopirere du?

Hvordan ser din kopieringskode ud?
Avatar billede Morten Novice
Skrevet i dag kl. 14:39 #2
Jeg har lavet en ”knap” hvorpå der kører en makro. Makroens tekst er:

Sheets("IDD tekster").Select
    Range("D4").Select
    Selection.Copy
    Range("A3:C3").Select
End Sub

Besvarer det dit spørgsmål.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
Skrevet i dag kl. 15:12 #3
Jeg kan nu ikke se, at du indsætter nogen værdi nogen steder ???

Men, en måde, at gøre det på, kunne være:

Range("A3").Value = Range("D4").Value

(Undgå ALTID, at benytte Select/Selection)