Avatar billede Novice-1 Forsker
24. september 2024 - 19:42 Der er 6 kommentarer

MitID chip genkendes ikke længere af Acer PC med Win 10

heller ikke når jeg søger logge på MitId  og først har været logget på med kodeviser

vil en ny chip mon hjælpe. Eller er det min pc eller dens sikkerhedsprogrammer der er skyld i problemet?
tror chippen er ca to år

anede ikke hvor jeg  skulle anbringe spørsmålet

på forhånd tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. september 2024 - 20:15 #1
Avatar billede Novice-1 Forsker
24. september 2024 - 20:45 #2
får en fejlbesked 10 -15 ciffere der ender på -8509
Avatar billede Novice-1 Forsker
24. september 2024 - 20:57 #3
havde helt glemt at sætte chip i USB,  nu lyder fejlen  20240924204911-8533 hvis det siger nogen noget?

på forhånd tak,  men hørte ikke  da USB blev sat i og fremgår ikke  ser på oversigt over tilsluttede -og USB fungerer til alle andre enkeder
Avatar billede Novice-1 Forsker
24. september 2024 - 22:22 #4
Før stod der blot at  denne enhed godkendes ikke , nu står der at  jeg bruger Mozilla,
--og er  ikke helt tryg ved Coogle Chrome
---og tidligere har der overhovedet ikke været problemer med mozilla -jo måske i forhold til banker men IKKE  i forhold til  eksempelvis MitId.dk selv  og offentlige myndigheder heller ikke som  jeg husker.

Er det mon bankerne der har overtaget administrationen af MitId, -blot en tanke!
Avatar billede fase Professor
25. september 2024 - 14:56 #5
Nej bankerne har ikke overtaget MitId. Det er stadig Nets, der administrer det. Også nets kan have udfald.
Det er ikke sikkert, at Mozilla understøttes, hvad er der galt med Google Chrome?
Avatar billede Novice-1 Forsker
25. september 2024 - 15:45 #6
#5 ....Chrome ikke noget, bildte mig ind Firefox rydder bedre op efter sig
  Skrev til MitId og bad om "returlabels" så jeg kun skulle betale for porto på den gamle for at få en ny gratis
de foreslog  følgende løsninger først
Du kan prøve at skifte USB port i din computer, og se om det gør en forskel. Derudover kan du prøve at tilkoble den via bluetooth på din computer og din telefon, hvis du har en android og computeren har bluetooth.
--bluetooth  hvordan de lige forestiller sig at  chipen kan fange noget som helst når den er helt død uden ledning -og med rigtige ledning til smartphone  er opgivet
og bluetooth  på smat- intet at se ved rigtige/ alle indstillinger

tænkte,hvis andre kunne få glæde af ovennævnte