Avatar billede dane022 Seniormester
Oprettet i dag kl. 14:48 Der er 1 kommentar

Datoformat ved eksport til Excel

Hej

Synes jeg har prøvet alle metoder, men jeg kan ikke få et datofelt til at blive vist i datoformat ved eksport til Excel.

Kolonnen "Startdato" er i SQL server formateret som Date. Datoen vises korrekt på siden i format d-m-Y, men alligevel vises den i Excel som f.eks. "2023-11-01 00:00:00".

Kodedel der indsætter data i Excel:    $rowIndex = 2;
    foreach ($rows as $row) {
        $column = 'A';
        foreach ($row as $cell) {
            $sheet->setCellValue($column . $rowIndex, $cell);
            $column++;
        }
        $rowIndex++;
        }

Jeg har prøvet med andre datoer før uden at have problemer. Så jeg ved ikke helt hvad der er anderledes her
Avatar billede ejvindh Ekspert
Skrevet i dag kl. 15:11 #1
Nu er der rimelig meget, der skal gættes på, med det korte uddrag af koden. Men et forsigtigt bud kunne måske være, hvis variablen rummer en datetime i stedet for en date?

Hvis ja, kunne en løsning måske være:
$cell->format( 'd-m-Y' );
eller
date_format($cell,"Y-m-d")