Avatar billede per2edb Ekspert
Oprettet i dag kl. 15:15 Der er 3 kommentarer

Rapport koder placeret i moduler

Kan i hjælpe

Jeg har en rapport "MyRapport" hvortil koderne placeres i et modul

F.eks har jeg i modulet:

Dim mdl As Module
Set mdl = Modules!MyRapport
mdl.Modules.Requery      <= ???????? Hvordan kaldes SQL placeret i rapportens  VedIndlæsning
Avatar billede Gustav Ekspert
Skrevet i dag kl. 15:45 #1
Du kan kalde en funktion i en rapport ved at gøre den Public og bruge syntaksen:
Report_NavnPåRapport.NavnPåFunktion
Den kan så "kalde" din SQL.
Strengt taget kan du gøre rapportens OnLoad funktion Public, og så kalde den direkte, men det gør man ikke; i stedet lader man også OnLoad kalde den separate funktion, du gerne vil kalde udefra.
Avatar billede per2edb Ekspert
Skrevet for 39 minutter siden #2
Jeg er helt lost

Jeg tager et andet eksempel

Feks teksten "Halo"  fra Modulet skrevet på rapporten i Tekstfeld "Rapport_Overskrift"
Venligst ret koderne ind så det virker:

Dim mdl As Module
Set mdl = Modules!MyRapport
mdl.Rapport_Overskrift ="Halo"      <= ????????
Avatar billede Gustav Ekspert
Skrevet for 19 minutter siden #3
Rapporten skal være åben, og der behøves ikke noget med moduler.
Er det er en ubundet tekstboks, indeholder den data, som kan justeres:
Reports!DinRapport!Rapport_Overskrift.Value = "Hallo"
Er det en etiket, er det dens titel:
Reports!DinRapport!Rapport_Overskrift.Caption = "Hallo"