Avatar billede Casper Juniormester
30. august 2024 - 21:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skærmene går i sort og blæser går amok

Håber jeg kan få hjælp til mit problem her. Efter jeg kom hjem fra sommerferie her i august så har jeg oplevet at min computer skærme er gået i sort og mine blæser er gået amok, det er sket 9 gange i alt.
Kort før ferien så skiftede jeg min CPU-køler men er dog rimelig sikker på dette ikke er problemet fordi min CPU over opheder ikke. Den kommer ikke over 70 graders celsius.
Efter jeg har oplevet det 4 gange bare i dag så er jeg simpelt hen gået hen og blevet så træt af det at jeg prøver at søge hjælp her. Jeg har ikke skiftet andre komponenter i min computer i 1,5 år.
Sidst det skete kom jeg til at banke min arm i bordet og så gik den amok det har jeg oplevet flere gange før, hvor min computer bare går i sort på skærmene og blæserne amok.

Mange tak på forhånd for den hjælp som i kommer med håber i kan hjælpe med at fikse problemet.

Hilsen Casper


Dette er alle hændelserne af problemet
Kritisk    30-08-2024 21:28:18    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    30-08-2024 21:10:23    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    30-08-2024 21:08:04    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    30-08-2024 17:58:59    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    23-08-2024 21:06:30    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    23-08-2024 21:02:49    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    23-08-2024 14:10:44    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    14-08-2024 17:25:21    Kernel-Power    41    (63)
Kritisk    13-08-2024 16:24:51    Kernel-Power    41    (63)


Herunder er det kode som jeg har hentet i logbogen på computeren

Lognavn:      System
Kilde:        Microsoft-Windows-Kernel-Power
Dato:          30-08-2024 21:28:18
Hændelses-id:  41
Opgavekategori:(63)
Niveau:        Kritisk
Nøgleord:      (70368744177664),(2)
Bruger:        SYSTEM
Computer:      DESKTOP-L5IUVT2
Beskrivelse:
Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331c3b3a-2005-44c2-ac5e-77220c37d6b4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>9</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2024-08-30T19:28:18.5009913Z" />
    <EventRecordID>408318</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-L5IUVT2</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">0</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    <Data Name="BootAppStatus">0</Data>
    <Data Name="Checkpoint">0</Data>
    <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
    <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
    <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">false</Data>
    <Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceIdV2">0</Data>
    <Data Name="LongPowerButtonPressDetected">false</Data>
    <Data Name="LidReliability">false</Data>
    <Data Name="InputSuppressionState">0</Data>
    <Data Name="PowerButtonSuppressionState">0</Data>
    <Data Name="LidState">3</Data>
  </EventData>
</Event>
Avatar billede Casper Juniormester
30. august 2024 - 21:39 #1
Nu prøvede jeg lige og banke i bordet med vilje og så skete problemet igen
Avatar billede valby Ekspert
31. august 2024 - 02:56 #2
Det tyder på, at noget sidder løst. Du kan jo prøve, at tage grafikkortet og rammene helt ud, og så sikrer dig, at de sidder rigtig fast, Og efterse at alle kablerne sidder fast.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2024 - 07:27 #3
Enig med valby.
Tjek også at alle strømstik er helt nede og låsende aktiveret.
Hvis alt ser ok ud med disse så ville jeg måske have taget et kig på strømforsyningen.

Din pc lukker pludseligt. Det er det kernel power fejlen viser.
Prøv evt også at koble start knappen fra, og start den med at kortslutte de to pins på bundkortet, og se om det har en indflydelse.
Hvis det gør, prøv at kigge efter følgende: 
Har din pc både en start knap og en reset knap prøv at koble start fra og kobl reset knap på start funktion på bundkortet. Det er nemlig samme funktion begge bruger. Nemlig at kortslutte mellem 2 pins.
Avatar billede Casper Juniormester
01. september 2024 - 13:37 #4
Jeg har ikke rigtig mulighed for at tage grafikkortet ud af computeren da grafikkortet er så stort det er svært at få i eller ud af kabinettet.
Men jeg har nu prøvet at tage alle strømstik ud af strømforsyningen og sat dem i igen og tjekket de sidder rigtigt.

Ved ikke lige hvordan jeg kortslutter de to pins men jeg ved mit kabinet har både start knap og genstart knap og de virker begge to. Prøvede også at bytte om på start og genstart

Som sagt så skiftede jeg min CPU-køler kort før ferien.
Sidst jeg skiftede noget var i april sidste år. Der skiftede jeg grafikkort, ssd og strømforsyningen til en 1000 watt. Så der bør ikke være problemer med for lidt power i strømforsyningen.

Så må vi se om noget af det virker jeg vender tilbage om 1 uge så har jeg haft tid til at teste det.
Avatar billede Casper Juniormester
21. oktober 2024 - 21:40 #5
Jeg har ikke fundet nogen løsning som sådan men det virker nu har ikke haft problemer i over 1 måned
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester