Avatar billede lkt Juniormester
Oprettet i dag kl. 15:09 Der er 3 kommentarer

Kode til det enkelte ark.

Kære eksperter

Jeg skal lave et regneark til brug ved tidsregistrering. Jeg vil gerne lave én fil, hvor medarbejderne kan logge ind og skrive deres arbejdstider.

Kan man sætte en kode på det enkelte ark i filen, så det kun kan ses af den enkelte medarbejder og ledelsen?

Jeg tænker, det kan lægges på Onedrive som en fil, som alle kan tilgå og så med koden, så man kun kan se sit eget ark (Sine egne data).

Kan det mon lade sig gøre?
Avatar billede madklub Guru
Skrevet i dag kl. 15:45 #1
Nej, det kan man ikke (på en nem og praktisk måde)
Excel kan låse arkfaner for redigering, men ikke visning.

Men hvorfor skal det være skjult?
Lav en løsning hvor alle kan se hvor meget de andre arbejder.
Der vil opstå en usund konkurrence mellem medarbejderne.
Hvem kan logge flest timer???

Din chef vil elske dig
(ironi kan forekomme)
Avatar billede lkt Juniormester
Skrevet i dag kl. 16:04 #2
Ja, det kunne måske give mig nogle point. 😉 Og dem har jeg altid brug for.

Jeg er i tvivl, om det MÅ kunne ses af alle pga. af GDPR. Vi skal jo helst ikke i klemme der.

Tak for svaret.
Avatar billede kim1a Ekspert
Skrevet i dag kl. 16:11 #3
Løsningen kan være at de ikke kan se deres eget heller.
Du kan med en makro lave en dialogboks til input som så gemmes et sted de ikke kan se.
Du kan skjule en fane og sætte kode for redigering (en kode som makroen kender), derudover skal du sætte kode på visual basic editoren.

Det er ikke et optimalt stykke værktøj til det.