Avatar billede Dorte Mester
Oprettet i dag kl. 13:37 Der er 4 kommentarer

Hente celle C1 fra mange forskellige excel filer fra samme sti

Hej
Hvordan gør jeg dette nemmest:
Jeg har en bestemt sti (f.eks: 3588\Tegninger\Stykliste, hvor der ligger en masse filer (f.eks 10300.xlsx, 10302.xlsx, 10305.xlsx, 10400.xlsx, 10450.xlsx).
Jeg vil gerne hente celle C1 fra fanen kørsel, fra alle disse filer, ind i et nyt regneark.
Kan man det ? og hvordan gør man uden at skulle rette formlerne til filernes navne manuelt ?
På forhånd tak :-)
Avatar billede MaxZpaD Professor
Skrevet i dag kl. 13:44 #1
Kan det være et forskelligt antal Excel-filer fra gang til gang?

Ligger der evt. andre Excel-filer i mappen end lige dem, du vil hente data fra?

Hvor i det nye regneark skal oplysningerne fra alle C1-cellerne ind, fx fra celle A1 og nedad i ark "Ny liste" eller fra celle C18 og udad mod højre i ark "Styklister" (det er bare nogle tilfældige arknavne, jeg har indsat)?

Det kan godt lade sig gøre at hente de ønskede data, men der ligger umiddelbart mere i processen fra start til slut :-)
Avatar billede Dorte Mester
Skrevet i dag kl. 14:00 #2
Hej
Ja, det er et forskelligt antal filer fra gang til gang.
Nej, der ligger kun de filer der skal hentes data fra.
De må gerne ligge fra celle A1 og ned.

Hvis det er alt for svært, duer det nok ikke. Men jeg vil da gerne høre dit forslag :-)
Avatar billede MaxZpaD Professor
Skrevet for 38 minutter siden #3
Når det skal foregå med et arbitrært antal filer uden at skulle rette "formlerne til filernes navne" manuelt, så ville jeg løse det med en VBA-makro, der finder alle filerne i mappen og henter data fra C1 i hver af dem.
Jeg kender ikke til nogle "simple" formelfunktioner, der kan løse opgaven.
Avatar billede Dorte Mester
Skrevet for 27 minutter siden #4
Tak for det :-)
Jeg har arbejdet med makroer - jeg optager det meste af det, og retter lidt til.
Så hvis ikke det er for stort et arbejde for dig, må du skrive en makro kode til mig. Så kan jeg se om jeg kan få det til at fungere.