Avatar billede SommerFyr Seniormester
Oprettet i dag kl. 15:08 Der er 2 kommentarer

Auto Faktura..

Hej jeg er ved at lave et faktura system som gerne skulle kun lave order når et domain er ved at udløbe, men det driller mig en del jeg kan bare ikke få mit loop til at virker.

Jeg lave en TEMPORARY TABLE som jeg smider alle min orderline ned i da den del virker

går jeg vider og vil gerne loop min TEMPORARY TABLE gemmen sådan at den tager alle order til kunde 1 og oprette en faktura til den kunde
her efter tager den så alle orderline der tilhøre den kunde og smider i orderline

men af en eller anden grund laver den kun en faktura. og laver så ikke order 2.. selv om den er i TEMPORARY TABLE..

håber der er en der kan se fejl !!!

BEGIN
    DECLARE done INT DEFAULT False;
    DECLARE vDebitorID INT;
    DECLARE vLineType ENUM('Line', 'Text');
    DECLARE vLineNr VARCHAR(15);
    DECLARE vLineText VARCHAR(250);
    DECLARE vLinePrice DECIMAL(12,2);
    DECLARE vLineCount INT;
    DECLARE vLineCountText VARCHAR(20);
    DECLARE tempCur CURSOR FOR SELECT DISTINCT DebitorID FROM temp_orderline;
    DECLARE templineCur CURSOR FOR SELECT AutoorderType,AutoorderNr,AutoorderText,AutoorderPrice,AutoorderCount,AutoorderCountText FROM temp_orderline WHERE DebitorID=vDebitorID;
    DECLARE CONTINUE HANDLER FOR NOT FOUND SET done = True;
    CREATE TEMPORARY TABLE temp_orderline (
      `DebitorID` int(11) NOT NULL,
      `AutoorderType` enum('Line','Text') NOT NULL,
      `AutoorderNr` varchar(15) NOT NULL,
      `AutoorderText` varchar(250) NOT NULL,
      `AutoorderPrice` decimal(12,2) NOT NULL,
      `AutoorderCount` int(10) NOT NULL,
      `AutoorderCountText` varchar(20) NOT NULL
    );

    INSERT INTO `temp_orderline` (`DebitorID`, `AutoorderType`, `AutoorderNr`, `AutoorderText`, `AutoorderPrice`, `AutoorderCount`, `AutoorderCountText`) SELECT `system_debitor`.`DebitorID` AS DebitorID,'Line' AS AutoorderType,`system_product`.`ProductNr` AS AutoorderNr,REPLACE(REPLACE(REPLACE(`system_product`.`ProductText`,'{{domainname}}',`system_debitor_domain`.`DomainName`),'{{periodefrom}}',DATE_FORMAT(ifnull(`system_debitor_domain`.`DomainExpire`,`system_debitor_domain`.`DomainCreate`),'%d.%m.%Y')),'{{periodeto}}',DATE_FORMAT(ADDDATE(ifnull(`system_debitor_domain`.`DomainExpire`,`system_debitor_domain`.`DomainCreate`), INTERVAL `system_debitor_domain`.`DomainPeriode`*365 DAY),'%d.%m.%Y')) as AutoorderText,`system_product`.`ProductPrice` AS AutoorderPrice,`system_debitor_domain`.`DomainPeriode` AS AutoorderCount,`system_product`.`ProductEnhed` AS AutoorderCountText FROM `system_debitor_domain` INNER JOIN `system_debitor` ON `system_debitor`.`DebitorID`=`system_debitor_domain`.`DebitorID` AND `system_debitor_domain`.`DomainStatus`='Active' AND (ISNULL(`system_debitor_domain`.`DomainExpire`) OR DATEDIFF(`system_debitor_domain`.`DomainExpire`,CURRENT_DATE()) <=60) INNER JOIN `system_product_domain` ON `system_product_domain`.`DomainTLD`=SUBSTRING(`system_debitor_domain`.`DomainName`, LOCATE('.',`system_debitor_domain`.`DomainName`)) AND FIND_IN_SET((IF(ISNULL(`DomainExpire`),IF(`DomainUpdate`>`DomainCreate`,'Move','Create'),'Renew')),`system_product_domain`.`ProductType`) INNER JOIN `system_product` ON
    `system_product`.`ProductID`=`system_product_domain`.`ProductID`;

    OPEN tempCur;
        debitor_loop: LOOP
        FETCH tempCur INTO vDebitorID;
        IF done THEN
            LEAVE debitor_loop;
        END IF;
        START TRANSACTION;
            SET @p0='N14';
            INSERT INTO `system_debitor_order` (`DebitorID`, `OrderType`, `OrderNr`, `OrderCreate`, `OrderPayDay`) VALUES (vDebitorID, 'Invoice', NULL, CURRENT_DATE(), `MakeDay`(@p0));
            SET @orderId = LAST_INSERT_ID();
            OPEN templineCur;
                templine_loop: LOOP
                    FETCH templineCur INTO vLineType, vLineNr, vLineText, vLinePrice, vLineCount, vLineCountText;
                    IF done THEN
                        LEAVE templine_loop;
                    END IF;
                    INSERT INTO `system_debitor_orderline` (`orderid`, `orderlinetype`, `orderlinenr`, `orderlinetext`, `orderlineprice`, `orderlinecount`, `orderlinecounttext`) VALUES (@orderId, vLineType, vLineNr, vLineText, vLinePrice, vLineCount, vLineCountText);
                END LOOP;
            CLOSE templineCur;
        COMMIT;
        END LOOP debitor_loop;
    CLOSE tempCur;
    SELECT * FROM `temp_orderline`;

END
Avatar billede arne_v Ekspert
Skrevet i dag kl. 16:08 #1
Hvad er baggrunden for at lave det i ren SQL fremfor i et programmerings-sprog C#/VB.NET/Java/PHP/Python/whatever?
Avatar billede SommerFyr Seniormester
Skrevet for 59 minutter siden #2
Hej Arne..

Tja fik af vide det var nemmer. og de ander løsninger jeg har prøve på har drille meget mere.

jeg har side og prøve og prøve og lige nu tor jeg at jeg ved hvor den fejler. dog er jeg usikker på hvordan jeg løser det.

jeg loop to gang og siste loop fejler.

Hvis jeg skulle lave det i anden ville det nok blive nåde node.js eller php.. men så er det helt tilbage til start..