Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 14:21 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Opret ny bruger i MySQL

Hejsa,

jeg har lige installeret MySQL 3.23, og prøver at connecte til den, men jeg får denne fejlmeddelelse:

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: \'magnus@localhost\' (Using password: YES) in C:\\WWW\\SERVER\\HTDOCS\\login.php on line 6

Hvor skal jeg oprette mig som bruger af databasen, og hvad skal jeg gøre?? Hjææælp! ;)

Jeg har prøvet at gå ind i MySqlManager.exe og køre en query der hed noget a lá Grant bla bla mit brugernavn bla bla, mit password, men det ser altså ikke ud til at virke...

(Jeg vil gerne have et tip til hvordan man opretter sig med adgang til alle databaser, og et hvor man opretter sig med adgang til een database taark)

Mvh
Magnus
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2001 - 14:24 #1
default på en mysql server er

username: root
password:

altså et tomt password (meget dum ting)

Men prøv lige med det først.
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 14:27 #2
Yes, så virker den... skal jeg så bare lave et script der kører det der Grant blabla query for at oprette en bruger? Og hvordan laver jeg brugernavnet og passwordet om??
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2001 - 14:29 #3
jeg kan kun huske hvordan passwordet ændres

start mysql med

mysql -u root -p mysql

set password=PASSWORD(\'nytpassword\') where user=\'root\'
flush privileges;

Det skulle gøre det, hvis jeg husker rigtigt.
Avatar billede xtrem0z.dk Nybegynder
31. august 2001 - 14:30 #4
Jeg har noget af samme problem se www.xtrem0z.dk/forum/index.php hvordan får jeg det ordnet ??
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2001 - 14:32 #5
xtre: hvorfor har du 2 forskellige brugere på din base ?

Forresten har infopaq fortalt dig hvad din brugers username/password er
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 14:33 #6
xtrem0z >> Er det din egen mySQL server? Det ser bare ud som om at du ikke har adgang... ellers kan du jo bruge diskys svar ;)
Avatar billede mukanus Nybegynder
31. august 2001 - 14:35 #7
hvordan får man adgang ?
Avatar billede mukanus Nybegynder
31. august 2001 - 14:35 #8
og hvordan starter man mysql ?
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2001 - 14:37 #9
gå i command prompt

derefter ind i bin skuffen under mysql

og går som jeg har skrevet ovenfor
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 14:37 #10
Er det Freepaq\'s server du ligger på eller hvad? hvis det er det, så skal du bruge det mySQL brugernavn og adgangskode som du har fået af dem...
Avatar billede mukanus Nybegynder
31. august 2001 - 14:39 #11
okey hvor indskriver man sit mysql brugernavn og password ?

ja det er hos freepaq jeg er hostet
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 14:43 #12
Prøv at tjekke webcafe.dk\'s guide for MySQL, der står der præcis hvordan du connecter til databasen
Avatar billede xtrem0z.dk Nybegynder
31. august 2001 - 14:43 #13
<?
mysql_connect (\"mysql.freepaq.dk\", \"biiiiip (mit brugernavn)\", \"biiip (kode)\");
mysql_select_db(\"biip(brugernavn)_db\");
?>

Men hvad er galt ?
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2001 - 14:47 #14
hmm, nu er jeg ikke lige php haj, men der ser rigtigt ud.
Avatar billede mukanus Nybegynder
31. august 2001 - 14:52 #15
sæt et $ foran dine ting altså foran mysql.freepaq.dk og foran biip og foran bipp
Avatar billede xtrem0z.dk Nybegynder
31. august 2001 - 14:52 #16
HEhe det ser lidt bedre ud nu men hvad mangler jeg ?

jeg har brugt:

<?php
$conn = mysql_connect(\"mysql.freepaq.dk\", \"brugernavn\", \"kode\");
mysql_select_db(\"brugernavn_db\");
$result = mysql_query(\"select * from tabel\");
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
  echo $row[\"Navn\"];
}
mysql_close($conn);
?>

www.xtrem0z.dk/forum/index.php hvad er galt !
Avatar billede otis Nybegynder
31. august 2001 - 14:53 #17
xtremoz,
<?
$connection = mysql_connect(\"server\",\"bruger\",\"kode\");
mysql_select_db(\"database\", $connection);
?>
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 14:53 #18
Har du, i din brugernavn_db database, en tabel som hedder tabel? eller skal du skifte (\"select * from tabel\"); ud til (\"select * from DINTABEL\");

Avatar billede xtrem0z.dk Nybegynder
31. august 2001 - 14:56 #19
Jeg har da ingen tabel ? hvor skulle den ligge ?
Avatar billede otis Nybegynder
31. august 2001 - 14:57 #20
du skla oprette en tabel med  struker over forumet da, ellers har den intet at hent/tilføje data i
Avatar billede mukanus Nybegynder
31. august 2001 - 14:58 #21
prøv med dette:

function aabn_forbindelse_og_vaelgdb() {
  $server = \"dinserver\";
  $bruger = \"ditbrugernavn\";
  $kodeord = \"kodeord\";
  $database = \"database\";
Avatar billede otis Nybegynder
31. august 2001 - 15:00 #22
mukanus, du skal lige afslutte din funktion med }
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
31. august 2001 - 15:01 #23
<?
$database = \"blabla\"; # DATABASE NAVN
$db_user = \"root\"; # Database bruger navn
$db_pass = \"ole\"; # Datbase password
$db_host = \"mysql.freepaq.dk\"; # Database host

$conn = mysql_connect(\"localhost\",\"root\") OR DIE (mysql_error());
mysql_select_db(\"$database\") OR DIE (mysql_error());
?>

Så står det lidt pænere ;o)
Avatar billede xtrem0z.dk Nybegynder
31. august 2001 - 15:10 #24
er der nogle der kan svare mig på hvad der er galt ?

www.xtrem0z.dk/forum/index.php noget med tabel hvordan laver jeg sådan en then og hvor skal den ligge ?

Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 15:13 #25
Tja, du kan enten telnette freepaq\'s mysql server, eller bruge deres phpmyadmin hvis de har sådan en.

så skal du lige fortælle hvordan din database skal se ud, altså hvilke felter du vil have... f.eks. Brugernavn, adgangskode m.m. så kan jeg skrive en query til dig som du kan fyre ind i phpmyadmin
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
31. august 2001 - 15:15 #26
ztrem0z.dk ~> Jeg vil anbefale dig at læse IDG\'s bog der hedder \"Start på PHP\" og \"Start på SQL\" undskyld men det lyder ikke som om du har forstand på det endnu... så istedet for at spørge løs herinde på eksperten så lær lidt først.. og hvis du så opdager et problem så er eksperten klar til hjælp ;o)
Avatar billede xtrem0z.dk Nybegynder
31. august 2001 - 15:16 #27
a hvad ?

brugernavn, adgangskode ?

jeg har ingen database men kan jeg få det afligevelle ?
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 15:17 #28
Det kunne selvfølgelig også være en idé ;) må jeg opfordre dig til at læse Professional PHP Programming bag efter, den koster ca. 500 kr, men de er virkelig lagt godt ud! Der lærer du utroligt meget!
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 15:18 #29
Ok, hvis du slet ikke har en database, så har vi nok lidt problemer med at hjælpe dig *g*
Avatar billede xtrem0z.dk Nybegynder
31. august 2001 - 15:20 #30
jeg har nok en database ;] men jeg har ikke en skid forstand på alt det der...!
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
31. august 2001 - 15:21 #31
Jeg kan ikke rigtig finde rundt nu i navnene...
Altså du (puddelundercover) har stillet spørgsmålet men du svarer selv????
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 15:22 #32
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
31. august 2001 - 15:23 #33
martin1000ben >> Ja, jeg havde et spørgsmål til konfigurering af MySQL server, men xtrem0z.dk har åbenbart et spørgsmål til, hvordan man bruger MySQL generelt - måske skulle han ha\' oprettet sit eget spørgsmål, men så\'n er det jo engang imellem ;)
Avatar billede martin1000ben Nybegynder
31. august 2001 - 15:27 #34
Okaj... så er jeg med... DÅH!

xtrem0z.dk ~> Men altså tag lige og læs lidt bøger (kan lånes på bibliotek.dk)

puddelundercover ~> Ja den bog er genial! (kan også lånes på bibliotek.dk)