Avatar billede paw Praktikant
11. juli 2024 - 13:42 Der er 2 kommentarer

Synkronosering ml PC og iphone ved sletning af fotos

Jeg benytter Google Fotos på pc og på min Iphone(12 pro).
Når jeg sletter fotos/videoer på min pc ønsker jeg, at de samme fotos/videoer slettes fra min Iphone.
Hvordan gør man det?
På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
11. juli 2024 - 15:11 #1
Når du tager billeder med din iPhone lagres disse i første omgang i appen Fotos (Apple). Næste gang du åbner appen Google Fotos på din iPhone vil disse blive uploadet til din Google konto under Google Fotos. Samtidig vil de blive vist i appen Google Fotos på din iPhone. Hvis du har pladsmangel på telefonen, kan du slette billeder fra kamerarullen/Fotos (Apple). Google Fotos appen tilbyder selv dette!
(Formoder du ikke bruger iCloud til dine fotos).
På din PC vil du kunne se dine fotos i Google Fotos i en browser, når du logger ind på din Google konto. Du kan også downloade dine fotos fra Google Fotos til harddisken på din PC. Billederne kan så ses i programmet Billeder i Windows.
De billeder du ser i Google Fotos i en browser er de billeder, der ligger i Google skyen. Det er de samme billeder, du ser i Google Fotos appen på din telefon. Hvis du sletter i en browser eller i appen slettes billederne i skyen.
Billeder som du evt. har downloadet til din PC berøres ikke af denne sletning, ligesom kamerarullen på din telefon ikke berøres.
Hvis du redigerer dine billeder, især beskæring og forstørrelser, kan du overveje at gemme i Google skyen i fuld størrelse. Men til almindelige snapshots/feriebilleder er den reducerede størrelse efter min mening tilstrækkeligt.

Dit ønske om at sletning af fotos downloadet til din pc automatisk skulle slette på kamerarullen/Fotos på din iPhone er ikke muligt via Google Fotos (så vidt jeg ved).

Kom endelig tilbage, hvis du har flere spm.
Avatar billede paw Praktikant
16. juli 2024 - 19:39 #2
Mange tak for svar.
Jeg har en google konto på 100gb, som dækker min gmail og google foto og muligvis lidt andet. Når jeg ønsker at slette er det for ikke at overstige de 100gb. Jeg gemmer fotos i original kvalitet(fuld størrelse) og derfor må jeg slette. Jeg har benyttet ca. 65gb pt.
Så det er ikke af hensyn til pladsmangel på telefon eller på pc.