Avatar billede pekr Nybegynder
20. maj 1999 - 21:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Program

Hej
nu har jeg leget llidt med VB, og prøver nu også Java!

Jeg skal lave et program der:
læser en værdi i en tekst fil
bruger værdien som søgestreng i ODBC DB
Hente relevante felter fra DB
gemme dataerne i en tekstfil

er det muligt, kan det laves som en seperat exe-fil.
besvar gerne enkelte af spørgsmålene
fuld besvarelse inkl eksempler, og forklaringen vil jeg give fuld point for
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 1999 - 22:07 #1
Skal det være i VB3,4,5 eller 6?
Avatar billede tld Nybegynder
20. maj 1999 - 22:20 #2
Jeg kan lave et i PERL hvis det har interesse - sig til!
Avatar billede ultik Nybegynder
20. maj 1999 - 22:27 #3
Du siger at du leger med Java, skal programmet være i VB ?
Avatar billede pekr Nybegynder
20. maj 1999 - 22:51 #4
Programmet skal lavet i Java, jeg har lavet det sådan lidt i VB6
Avatar billede jumper Nybegynder
21. maj 1999 - 09:24 #5
mcp, hvorfor er du så hurtig til at hakke 'svar' af?

Det er jo ikke et svar, at stille et spørgsmål...

/Thor
Avatar billede pekr Nybegynder
21. maj 1999 - 10:58 #6
Jeg glemte helt at afvise mcp`s svar
Avatar billede max23 Nybegynder
02. juni 1999 - 11:55 #7
Jeg går ud fra at, du vil lave dit program i ren Java og ikke en kombination af Java og VB. Geneelt ville jeg læse lidt mere på lektien omkring java. Java et et objektorienteret sprog og ligner meget C++. Java er tænkt som et platformsuafhængigt sprog, og ikke som sprog der generer exe-kode. Java's exe-kode om du vil består af en samling af klasse filer med exetension: 'class'. Et Java program startes med Java.exe og navnet på den klassefil der indeholder main for javaprogrammet. For at gøre det generele færdigt skulle du besøge http://java.sun.com/docs/books/tutorial/
en Java turtorial fra Sun. Konkret kan du sagtens lave det program der realiserer den nævnte funktionalitet. Når du er igamg med Java ville jeg stille nye konkrete spm. hvis jeg var dig.
Avatar billede alvion Nybegynder
27. september 1999 - 11:18 #8
Hvis du benytter Microsoft Visual J++, så kan det værktøj faktisk godt "pakke" dine klasser ind i en .exe-fil. MEN på den måde har du så begrænset dit program til at køre på en Windows platform.

Når du arbejder med databaser i Java, så bruger du ikke ODBC men istedet JDBC, som er Java's interface til databaser. JDBC er en del af Java Foundation Classes (JFC), som følger med den (forholdsvis) nye version af Java Development Kit (JDK version 1.2).
Jeg kan anbefale bogen "Avanceret Java-programmering" af Kristian Hansen fra Teknisk Forlag. Den giver en god beskrivelse af hvordan man bruger JDBC og andre af de nye JFC klasser (inklusiv den nye brugergrænseflade SWING)
Avatar billede max23 Nybegynder
27. september 1999 - 11:51 #9
En lille kommentar til alvion: JDBC er stort set ODBC. Den JDBC der følger med JDK er rent faktisk en JDBC-ODBC bro, således at man konfigurer sin DB som ODBC i kontrolpanelet i Windows. Der et meget godt eksempel om JDBC medfølgende JDK 1.2 under \demo\jfc\dbdemos. Hvis man pakker sin java program i en jar-fil, kan man rent faktisk få den til at opfører sig som en exe-fil
Avatar billede root Nybegynder
05. december 1999 - 23:43 #10
jeg kan godt lave et eksempel - men er du stadig interesseret ??
mvh / rasmusaslak@hotmail.com
Avatar billede jime_boy Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:22 #11
Jeg foreslår at du læser lidt på java, en bog som har hjulpet mig meget til at forstå er http://javabog.dk (findes også som rigtig bog, og er billig). Her kan du finde alt hvad du leder efter, eksempler og det hele.

skrive og læse fra en tekstfil: http://javabog.dk/OOP/kapitel15.jsp
database behandling: http://javabog.dk/OOP/kapitel20.jsp

god fornøjelse