Avatar billede Luffe Praktikant
Oprettet i dag kl. 09:22 Der er 5 kommentarer

Lopslag

Hej

Jeg ved ikke om det jeg leder efter er Lopslag eller noget andet.

Det jeg gerne vil kunne gøre er at undgå at skrive de samme ting igen og igen i et bestemt exel ark, hvor jeg har alt data som jeg bruger til at finde model nummer, vægt, dato, betegnelsen af emnet, antal om der er certifikat, hvad jern type det er, hvad serie nummer de har osv.

Det jeg tænker at jeg gerne vil gøre var at lave en data base med alle nummer på som vi bruger meget og når der kommer nye nummer vil de blive tilføjet til data bassen, til fremtidig brug.

Mit exel ark er sat op så dato kommer først og den skifter jo hver dag så er ikke statisk, så charge nummer  det samme den skifter også, så rækkefølge også forskellig, Jern type er det samme til det på gældene nummer det samme med kunde også kommer den kolonne jeg vil bruge til at søge i, så kolonne 6, jeg ved ikke om det er det som er mit problem for det der sker er at formlen bare bliver stående i cellen =LOPSLAG(F5;'ark1'!A4:M43;7;Falsk).

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg laver det jeg gerne vil gøre ?

jeg har fået HVIS/HVISER til at virke men formlen bliver bare større og mere kompliceret.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
Skrevet for 47 minutter siden #1
prøv at upload det ark du har nu brug evt dropbox
Avatar billede Luffe Praktikant
Skrevet for 24 minutter siden #2
Hej Bjarne

Jeg kan ikke se hvor jeg uploader henne ?
Kan heller ikke se at man kan sende et billede hvis det ville hjælpe,
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
Skrevet for 18 minutter siden #3
du skal gemme dit ark i dropbox også ligge linket til det her
Avatar billede Luffe Praktikant
Skrevet for 3 minutter siden #4
okay

så er det gjort den første er det ark jeg arbejder i hver dag

det andet er en master kopi som jeg har prøvet at lave forsøg i

hvis du har nogle spørgsmål så er du mere end velkommen

https://www.dropbox.com/scl/fi/9zu75c3kzxf80m3732k8t/St-bedata-SG-2024.xlsx?rlkey=8wa06593rnoi90gzczt8xikfq&st=e4lynbq4&dl=0

https://www.dropbox.com/scl/fi/xvvmnc95nzmbuk4vdmoz7/St-bedata-SG-Master-1.xlsx?rlkey=kri2rkopguh6szxtom7t2knnx&st=swwi56t2&dl=0
Avatar billede Luffe Praktikant
Skrevet for 2 minutter siden #5
Hvis der er kode på er det Frp-Lmo