Avatar billede per2edb Ekspert
21. juni 2024 - 09:00 Der er 3 kommentarer

vis tekst ved hjælp af mousover

Er der nogen der har koderne til en hurtig tekst visning når curseren er over en combobox. Teksten skal slukke når curseren er forbi comboboxen

Nb
Jeg ved den er indbygget som status/kontrolelementvisning men de virker for sløvt
Avatar billede Gustav Ekspert
21. juni 2024 - 09:39 #1
Det har du spurgt om før, og MouseMove kan bruges til at åbne en lille popup-formular:
Option Compare Database
Option Explicit

Private IsPopped As Boolean

Private Sub Form_Current()
    DoCmd.Close acForm, "Popup"
    IsPopped = False
End Sub

Private Sub DinTekstboks_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)

    If Not IsPopped Then
        DoCmd.OpenForm "Popup"
        IsPopped = True
    End If

End Sub
Avatar billede per2edb Ekspert
21. juni 2024 - 14:44 #2
Ja jeg arbejder med det igen da der ikke er nogen ideel løsning
Google viser det gør mange

Problemet er hastigheden. Måske noget C programel
Avatar billede Gustav Ekspert
21. juni 2024 - 14:58 #3
Ovennævnte er øjeblikkelig, men du må naturligvis selv kreere din lille popup-formular.

Her er andre muligheder:
https://isladogs.co.uk/control-help/index.html