Avatar billede PGFfyn Mester
19. juni 2024 - 17:10 Der er 2 kommentarer

End Down

Hej igen.

Ved godt at nedennævnte ikke er fuldkommen.

Problemet er dette, at det er en "tabel" med koder som skal udvides med 1 linje hver gang VBA køres - den nedenanførte - og det sker ikke, da VBA  hver gang snupper Range fra første gang den afvikles.

Vil gerne gøre den dynamisk hvis det er muligt.

Årsagen til mit ønske - arket ser forfærdeligt ud hvis der indlægges formler osv. i f.eks. 50 linjer som først egentligt skal bruges de næste 50 dage.

    Range("B13").Select
    Selection.End(xlDown).Select
    Range("B21:N21").Select
    Selection.Copy
    Range("B22").Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    Range("B22").Select
Avatar billede ebea Ekspert
19. juni 2024 - 17:41 #1
Hvorfor opretter du samme spørgsmål igen, som du har gjort tidligere, når du end ikke reflekterer på de svar som er givet på dit oprindelige spørgsmål?

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1043909
Avatar billede MaxZpaD Professor
20. juni 2024 - 09:35 #2
Hvis "tabel" med koder betyder, at det er en datatabel (Listobject på VBA-sprog), så er det den forkerte fremgangsmåde at optage en makro, fordi det bliver for upræcist i forhold til objektet (tabellen).

Nedenstående VBA-kode udvider tabellens størrelse med 1 række, hver gang den køres:

Sub udvid_tabel()
    Dim lobj As ListObject
    Set lobj = ActiveSheet.ListObjects(1)
    With lobj.Range
        lobj.Resize .Resize(.Rows.Count + 1)
    End With
End Sub