Avatar billede Novice-1 Forsker
18. maj 2024 - 15:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

signalforstærker til trådløs rutrer tænkes brugt til pc næt pc -og MÅSKE TV 4 m borte eller begge

kan jeg klare mig med indendørs forstærker
og  gør det nogen forskel hvis man kabler signalforstærker til pc
den trådløse  ruter  står i forvejen op af pc -og er til 4 G,  og 4  år gammel
bor i sommerhusområde så navnlig  på denne tid og særlig/ hele tiden i år falder TV udsendelser hele tiden ud

kan se alle tilbyder 5G + ruter  nogle med  mulighed for at købe elle beholde ruter
vil 5G ruter levere bedre / højere hastighed hvis jeg  efterfølgende går ned til 4G

på  forhånd tak  for altid relevante svar
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. maj 2024 - 16:22 #1
Jeg tror det er vigtigere at placere routeren efter sendemasten fremfor lige opad PC. Du kan eventuelt teste med udendørs placering . TEST med Oakley speedtest om du har båndbredde nok. Og få naboer eller besøgende med anden udbyder til at teste også.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2024 - 18:38 #2
5G er godt, hvis du bor tæt på sendemast - ellers er 4G bedre (længere rækkevidde)
Ellers, så er hastighed på mobilnettet afhængig af antal brugere i lokalområdet - i sommerhuse virker det fint i første uge i november, men lige i ferieperioder er det belastet (også pga telefoner og tablets), så der er signalets kvalitet blafrende.
Avatar billede Novice-1 Forsker
19. maj 2024 - 01:02 #3
her i aften var hastighed 12 megabit og da der var spidsbelastning  kun 3
læste om rutere  dem udbydere levere sammen med  nyt abonnement er sjælden de bedste
og skulle måske investere i en der både kan bruges til mobil- og fastnet hvis jeg senere vil have en kablet forbindelse
-fandt lige et par  test af  rutere, trådløse så vidt jeg i hast kunne se
Avatar billede Novice-1 Forsker
26. maj 2024 - 20:56 #4
flyttede ruter udenfor under halvtag, få meter ingen synderlig forskel  så ender bed bredbånd i sommerhus
Avatar billede Novice-1 Forsker
28. maj 2024 - 17:40 #5
så ender det alligevel  -i stedet for. med 5G -på prøve-- og dertil hørende ruter
--den med bredbånd til 99  forudsatte de fik lov at grave helt nyt kabel ned
skønt der i 5 år har lagt ubrugt kabelmed stik inde i huset hvor der var hul igennem dengang
men selskab et jeg kontaktede  påstod det var ejet af Globaleconect
er nu løgn,  det er kåde købt og betalt af mig, aldrig taget i brug
--og så lød det pludselig at jeg godt kunne  fiber -men til en pris der var godt 3 gange allerede for første  6 mdr hvor jeg  --netop kun har brug for det

lyder mest som ebberød bank/ beskæftigelsesterapi
-at  man skal  have en ekstra installation  for at få rabat på installation :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2024 - 18:34 #6
kontakt andre udbydere - se på https://www.dingeo.dk/
der kan du indtaste din adresse, og derefter klikke på 'internet og mobil' og se, hvem, der kan levere fiber, og til hvilke priser. (husk at se i listen om det er fiber/coax eller telefonlinje ved den enkelte udbyder)