Avatar billede netguru Nybegynder
31. august 2001 - 12:47 Der er 11 kommentarer

10-finger system

Jeg var ikke sikker på kategorien, så mit spm. havner her.

Jeg har indset, at det næste stykke tid af mit liv skal gå med at programmere. Derfor tænker jeg på, om der findes en metode og/eller noget sofware, som kan anbeales til indlæring af det såkaldte \"10-finger system\".

Da jeg kunne forestille mig, at indtastning af programkode, og indtastning af alm. tekst godt kan ligge et stykke fra hnanden mht. \"tastatur-teknik\", spekulerer jeg på, om der endda skulle findes noget, der specielt kan hjælpe med til at øge effektiviteten under netop indtastning af programkode.

... ovenstående ikke for at lyde som en \"super prøgrammør\", for det er jeg ikke. Jeg tænkte bare, at det kunne øge effektiviteten?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
31. august 2001 - 12:48 #1
du kan hente et program på min ftpserver

ftp.cksdata.dyndns.dk
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2001 - 12:48 #2
Jeg har forsøgt at lære 10 finger systemmet, men det bed aldrig fast.

Idag anvender jeg mit eget 6-8 finger system og det går rigeligt hurtigt til mig :)

Så jeg ser det ikke nødvendigt at lære 10 finger systemmet.

Selvfølgelig kan jeg ikke skrive så hurtigt som en der bruger 10 fingre 8 timer om dagen, men jeg skriver mindst ligeså hurtigt som udviklere der bruger 10 fingre.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
31. august 2001 - 12:51 #3
ups... filen hedder maskinskrivning.zip (224 kb)
Avatar billede dennism Nybegynder
31. august 2001 - 13:01 #4
-- carsten_lusk

Er det ok, at jeg også henter denne fil fra din FTP server ?
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2001 - 13:02 #5
og har du lov til at give den videre ? (rettigheder) :-)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
31. august 2001 - 13:02 #6
jeps bare klø på ;o)...der er dog kun 128 kb upload
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
31. august 2001 - 13:04 #7
øøhhh...disky det var et program vi fik til et kursus engang, men det er ved at være et par dage siden...(det er et dos program)
Avatar billede disky Nybegynder
31. august 2001 - 13:06 #8
hehe, det var også bare en lille kommentar om at husk der normalt er rettigheder på sådanne et stykke software.

Personligt er jeg ligeglad, jeg er ikke udvikleren bag ved det :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
31. august 2001 - 16:30 #9
Ellers vil jeg da lige foreslå CHAT !

Det er en god måde at på lidt træning på, uden man opdager det :o)

Jeg har også udviklet mit eget 7½ finger system, og jeg kan godt følge med 10-finger hajerne på jobbet, taste uden at se på tasteturet og den slags :o)

/Rob
(Der håber der er et minimum af stavefejl i ovenstående, da hans point ellers falder til gulvet).
Avatar billede netguru Nybegynder
05. september 2001 - 15:10 #10
lol... der er mange kreative forslag var?

.. men altså ingen, der ved, om der findes noget rigtig \"guf\" for programmører?

Carsten lusk: jeg kunne ikke finde noget på din FTP.. den var tom (igen filer eller biblioteker).
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
05. september 2001 - 16:12 #11
det kan ikke passe...jeg har brugt den idag