Avatar billede sbs Nybegynder
24. januar 2000 - 14:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Variabler måske???

Jeg ved at lave en lille film, hvor der kommer en menu ind fra bunden med felterne profil, kontakt, produkter. Når man trykker på en af disse hopper den hen til en label kaldet overgang. Når 'overgang' er spillet færdig skal den starte med at spille den label, knappen der blev trykket på, henviser til.

Jeg havde tænkt mig noget i den stil, at når man trykkede på f.eks. profil skulle actionen hedde:
On (Release)
  Set Variable: "stage" = "Profil"
  Go to and Play (Scene2, "Overgang")
End On

Og den sidste frame i lablen 'overgang' skulle indeholde en action:
If ("stage" = "Profil")
  Go to and Play (Scene, "Profil")
Else If ("stage" = "Kontakt")
  Go to and Play (Scene, "Kontakt")
Else If ("stage" = "Produkt")
  Go to and Stop (Scene, "Produkt")
End If

Men jeg kan squ ikke få det til at fungerer. Når man trykker på en anden knap end profil, starter overgangen som planlagt, men så fortsætter den med lablen profil.

Er der en der har en ide til hvad jeg gør galt? eller til en anden måde jeg kan gøre dette på...

Avatar billede tobias Nybegynder
24. januar 2000 - 19:31 #1
Jeg bliver nødt til at se din flash fil det lyder lidt suspekt det du har rænkt dig! Hvorfor skal du bruge if commanden og ikke bare knapper der referere til de forskellige frames???
Avatar billede allandk Nybegynder
25. januar 2000 - 00:21 #2
Du kan sende en FLA - zippet - til sbs@allan.dk

ab :)
Avatar billede sbs Nybegynder
25. januar 2000 - 11:59 #3
Jeg har sendt jer begge en fla-fil. Jeg hpber virkelig i kan hjælpe mig, da det er et problem jeg ofte render ind i.
Avatar billede sbs Nybegynder
25. januar 2000 - 12:00 #4
hehe. p og å sidder jo ved siden af hinanden og med mine pølsefingre kan man nemt ramme forkert.

hpber = håber
Avatar billede skjoldby Nybegynder
25. januar 2000 - 14:44 #5
Du er inde på noget af det rigtige, men prøv engang det her:
Den første frame setter du alle variabler til false:
Set Variable: "profil" = False
Set Variable: "kontakt" = False

Ved onrelease gør du sådan:
On (Release)
      Set Variable: "profil" = True
      Go to and Play (Scene2, "Overgang")
End On

Og ved overgangen slutter du sådan:
If (profil = True)
  Go to and Play (Scene2, "Profil")
Else If (kontakt = True)
......

og så videre.
Bemærk at der ikke er "'er ved sidste if sætning.

Mvh
Skjoldby

Avatar billede allandk Nybegynder
25. januar 2000 - 15:12 #6
Skjoldet styrer!

ab :)
Avatar billede sbs Nybegynder
25. januar 2000 - 15:21 #7
Jeg var så tæt på at opgive og skulle lige til at lave en individuelt overgang til hver "label-scene". Men så dumpede dit svar ned fra himlen. Jeg giver allan fuldstændig ret. Du styrre for vildt.

Der var kun en enkelt ting der drillede, men det gav sig selv, da hver "label-scene" lige skulle "nulstilles" ved at sætte alle variablerne til false.

Tusind tak!!!
Avatar billede skjoldby Nybegynder
25. januar 2000 - 16:13 #8
SBS>>> Glad for jeg kunne hjælpe. Jeg har selv siddet i samme situation som dig og ikke kunne komme videre. Og jeg har nok været igennem de samme problemer som dig, indtil jeg  fandt ud af at sætte variablerne til true/false.

AllanDK>>> Det er bare så fedt at blive anerkendt af en guru som dig!!!
Avatar billede allandk Nybegynder
25. januar 2000 - 16:38 #9
Jeg er sgu ingen guru, men ellers tak for de fine ord.

Variabler er det store hit for tiden, og dem styrer variabler styrer stort. Sådan er dét.

ab :)