Avatar billede Idalarsen Praktikant
25. december 2023 - 10:58 Der er 8 kommentarer

Nulstil MacBook uden skærm?:)

Hej

Er der nogen som ved om det er muligt at nulstille en MacBook hvor skærmen er gået i sort?

Der er tale om en MacBook pro fra 2016:)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2023 - 16:29 #1
Er ikke bruger af systemet, men kan den ikke kobles til en ekstern skærm og den vej få billede?
Avatar billede Idalarsen Praktikant
25. december 2023 - 20:40 #2
Tak for svar:) er overhovedet ikke inde i computer ting. Hvordan tilslutter jeg den til en anden skærm?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2023 - 21:12 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2023 - 21:14 #4
Jeg kan ikke give noget andet tip. Jeg ved dog at bruger her i gruppe der hedder ink er Mac bruger. Måske han kan hjælpe dig videre her hvis han ser tråden
Avatar billede INK Ekspert
26. december 2023 - 09:42 #5
Hvad mener du med skærmen gået i sort? Er skærmen knust eller på anden måde ødelagt? Har du prøvet at genstarte din Mac? Hold knappen nede til den slukker (ca 10 sek) og derefter genstart.
Hvis skærmen for alvor er ødelagt, kan du med en speciel adaptor (USB-C/Thunderbolt3 til HDMI) bruge dit fjernsyn eller ekstern skærm.
Det kunne eksempelvis være denne
https://mackabler.dk/usb-c-31-mhl-til-hdmi-1080p-hd-adapter-med-microusb-til-ekstra-strøm-5840.html
men der findes mange tilsvarende til forskellige priser og kvaliteter.
Måske skulle du forsøge med et besøg hos en reparatør for Apple Mac, eller finde en ven, der ved noget om sagen.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2023 - 10:21 #6
Tak ink :-)
Avatar billede Idalarsen Praktikant
26. december 2023 - 12:26 #7
Skærmen er gået i stykker og virker ikke. Den har været hos en it mand som har vurderet den skal have skiftet skærmen hvilke ikke kan betale sig. Derfor skal den nulstilles før den bliver solgt billigt som defekt.

Jeg har tilsluttet MacBooken vi kabel til TV men der kommer intet frem på TVet om computeren.
Jeg har både normalt TV og en appelrv boks som jeg har forsøgt mig på. Er jeg så heldig at en af jer ved hvad man skal gå ind på (på tv’et) for at finde macbooken.

Jeg kan jo ikke gøre det på computeren som jeg normalt vil gøre.

Vh Ida
Avatar billede INK Ekspert
26. december 2023 - 20:44 #8
På TV'et skal du vælge source svarende til den HDMI indgang du bruger. Normalt skal fjernsynet selv finde indgangen, men kan være problematisk på ældre TV. Tænd og sluk TV, tænd og sluk Mac'en.
I princippet kan du streame fra din Mac til AppleTV, der så er forbundet med kabel til TV. Men uden skærm på Mac er det nok umuligt at ramme de rigtige taster/knapper i menuen.
Jeg formoder du har sikkerhedskopi af alle data, og du alene skal have slettet SSD'en? Du kan næppe få mange kroner for din Mac som reservedele, så som sidste løsning kunne man jo "destruere" Mac'en med en stor hammer. Den indbyggede harddisk (SSD) er loddet fast, og kan ikke genbruges. Det samme gælder RAM.