Avatar billede swamboo Seniormester
20. december 2023 - 18:25 Der er 11 kommentarer

Testbox font

Hejsa.

Jeg har en textbox med det fantastiske navn:
M(MKontrol, I)
Hvordan ændrer jeg skrifttypen til "Webdings2" size 12?

Jeg har forsøgt lidt forskelligt, men vi er bestemt ikke enige.... 🤣🤣
Avatar billede ebea Ekspert
20. december 2023 - 19:32 #1
Du kan ændre Font for din Textbox, under "properties" for Textboxen, og så vælge Webdings, og str.

Men er du sikker på, at du ikke mener Wingdings2 ?

Webdings Font findes, men ikke som en Webdings2 ;-)
Avatar billede swamboo Seniormester
20. december 2023 - 19:35 #2
Jo - det er den - men den fejler også når det er stavet rigtigt... 😁😁
Avatar billede swamboo Seniormester
20. december 2023 - 19:36 #3
Og ja, det kan ændres i indstillinger - men jeg skal ændre den i koden, for det er afhængigt af output hvad font der skal bruges :-)
Avatar billede ebea Ekspert
20. december 2023 - 19:49 #4
#2 - Jeg ved ikke lige hvad du svarer på der.

#3 - Så burde du have skrevet hvad kode du HAR brugt, så der var noget at forholde sig til.
Men sæt font som f.eks.:  Range("A1").Font.Name = "Webdings"
Avatar billede ebea Ekspert
20. december 2023 - 20:01 #5
#3 - Men hvis det er Wedings, som kun er symboler, er du nødt til at specificere Hex kode for symbolet.

F.eks.:  Range("A1").Value = Chr(122)
Avatar billede swamboo Seniormester
20. december 2023 - 20:03 #6
Nu er Range("a1") vel ikke en tekstboks... 😁

Jeg har prøvet med:

With M(MKontrol, I)
                                .Name = "Wingdings2"
                                .Size = 12
                        End With

og endnu engang - M(MKontrol, I) refererer til en teksstbox hvor jeg forsøger at ændre font-type :-)
Avatar billede swamboo Seniormester
20. december 2023 - 20:04 #7
Og hvis det har betydning, så hedder en af de mange bokse: M1_4
Avatar billede ebea Ekspert
20. december 2023 - 21:15 #8
#6 - Nu var mine svar, illustrative, for kode eksemple på indsættelse af Font, uden at kende din kode, overhovedet.

Men hvorfor kalder du det ikke for en Textbox, eller en Box? Det navn du har valgt, giver ligesom ikke mening.

Hvis du vil bruge din formulering, er du nødt til at fortælle i koden, hvad du vil have gjort. F.eks.
M(MKontrol, I).TextFrame.TextRange.InsertSymbol xxx, "Wingdings", True
Avatar billede swamboo Seniormester
20. december 2023 - 22:37 #9
Jeg får den sædvanelige fejl:
method or data member not found.
Det er textframe den brokker sig over :-)

Og jo, når man har rigtig mange kasser der skal styres af arket, så fandt jeg det bare let at kalde dem noget kortere end TxtboxFrame2M3_9 :-)
Avatar billede ebea Ekspert
20. december 2023 - 23:01 #10
#9 - Ud fra dine beskrivelser, og den stump af en kode, kan jeg ikke hjælpe dig videre.
Du kan uploade din fil, så det er muligt at se, hvad der er op og ned i dit projekt, og kode. Ud fra det, kan man se hvad det er.
Avatar billede bak Seniormester
21. december 2023 - 10:21 #11
prøv lige at skrive TextFrame2 istedet (husk 2-tallet)