Avatar billede pelikanen Praktikant
01. december 2023 - 10:08 Der er 8 kommentarer

indtrængen på min mail

hej med jer derude:
er der nogen der kan svare på hvorfor jeg her til morgen skulle logge ind på min hotmail med mit password, det har jeg skulle 2 til 3 gange i år på den ene pc, normalt plejer jeg bare at trykke på ikonet mail på skrivebordet og så er jeg inde uden password, men når den har bedt mig om mit password,  inden jeg skriver det og og logger mig på, går jeg over på min anden pc'er for at prøve at logge mig på min mail og der beder den ikke om en adgangskode der logger jeg bare på fra ikonet mail på skrivebordet "hvorfor beder den mig om en adgangskode på den ene pc og ikke den anden pc, er der nogen inde på min browser på den ene pc'er bare for at tjekke min mail måske PET politiets efterretningstjeneste, der er ikke hacket noget eller noget ødelagt for mig tror bare der er nogen inde for at tjekke min mail er PET en mulighed mvh.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. december 2023 - 10:27 #1
Det er formodentlig af sikkerhedshensyn, at du bliver bedt om at logge på.

Er du i tvivl om der er andre, der har adgang, så slå 2-faktor godkendelse til (er faktisk en god ide under alle omstændigheder, når du benytter "offentligt tilgængelig" mailservice).

Du kan være sikker på, at det ikke er PET - de er ikke så kluntede, at de efterlader noget så åbenlyst, hvis de rent faktisk havde været inde og snuse, men du skal nu nok være temmelig interessant, for at de vil have nogen form for interesse i din mail.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. december 2023 - 11:17 #2
Jeg tror ærlig talt også at PET har andet at lave.
Avatar billede pelikanen Praktikant
01. december 2023 - 14:42 #3
tak for det, jeg har været inde og svine statsministren og hendes lille fede røvslikker lars løkke rasmussen til på nettet 3 gange med nogle udtalelser de sikkert ikke kunne lide, efterfølgende har jeg skulle logge mig på med mit password 3 gange, ellers har jeg aldrig skulle logge på med mit password efter jeg har oprettet min mail for 15-20 år siden, så min fornemmelse siger mig at det er pet der har været inde eller lignende, kan det ikke være en mulighed??? hvis nu vi antager de har været inde, logger de sig så af min mail når de går ud igen, som jeg så skal logge på igen efter de har været der, eller hvad sker der når der har været andre inde på min mail??? mvh.
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. december 2023 - 14:50 #4
Jeg tror også det er ret usandsynligt, at PET skulle gide bøvle med alle dem, der siger noget nedsættende om ministrene. Så ville de godt nok få travlt.

Men selv hvis de havde været derinde, ville de helt sikkert ikke have lagt så åbenlyst et spor. Jeg vil tro, at de i givet fald har henvendt sig til Microsoft, og bedt om en bagindgang, og det ville du aldrig få noget at vide om. Det ville i hvert fald ikke påvirke dit personlige login.

Mere sandsynligt kunne det være, hvis du har været logget ind på en pc, der er offentlig adgang til, og ikke har fået logget ordentligt ud. Så kan det være, du har været heldig at en anden bruger efterfølgende har logget ud for dig, og det kan så være årsagen til, at du også er logget ud privat?

Eller at Microsoft har indført en mere sikker praksis, som handler om, at man med jævne mellemrum tvinges til at logge ind.
Avatar billede pelikanen Praktikant
01. december 2023 - 15:20 #5
har aldrig logget ind på en offentlig pc, jeg har 3 pc'er kørende den ene bruger jeg altid de andre to er bare hvis der går noget galt den jeg bruger i dagligdagen har jeg skulle logge ind på min mail, som skrevet før inden jeg skulle logge ind med mit password her til morgen på min mail, prøvede jeg den anden pc'er jeg har og der skulle jeg IKKE bruge mit password for at komme ind HVORFOR skal jeg logge ind på min mail på den ene pc jeg bruger i dagligdagen, og ikke den anden jeg har, det kan jeg ikke forstå
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. december 2023 - 16:58 #6
Det kan jeg heller ikke umiddelbart forklare. Men det udelukker jo i hvert fald din teori om PET, for hvis den havde været rigtig, skulle du jo have logget ind med alle dine pc'ere. Medmindre du tror, at de fysisk har været inde i dit hjem for at bruge den pågældende computer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. december 2023 - 17:02 #7
At komme med sin ærlige mening er én ting - men at komme med trusler og injurierinde udtalelser er noget ganske andet - så kan begrebet straffelovsovertrædelse komme på tale. Men vær sikker på at politikerne må lægge ører til meget, og de lader det bare glide af.
Avatar billede pelikanen Praktikant
02. december 2023 - 10:22 #8
mange tak for jeres fine tilbagemeldninger jeg må se om det sker igen i fremtiden  mvh.