Avatar billede henrik_m Nybegynder
30. august 2001 - 21:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Erstat tekst streng

Jeg skal inkludere en anden fil i min side med

<!--#include file=\"test.asp\"-->

Noget af indholdet (tekst) vil jeg gerne erstatte med noget andet - kan det lade sig gøde med REPLACE?

Håber nogen kender løsningen. Henrik
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
30. august 2001 - 21:56 #1
jeps

tekst = Replace(\"\" & tekst,\"DET DER SKAL ERSTATTES\",\"DET DET SKAL ERSTATTES MED\")
Avatar billede cyb Nybegynder
30. august 2001 - 22:04 #2
Hvis jeg forstår dig ret, så ønsker du noget af det inhold der ligger i test.asp filen udskiftet. Dvs. du ønsker at den inkluderede fil bliver modificeret.
Det er ikke ummildbart muligt at gøre runtime serverside, surry. Men du kan som demonstreret ovenfor replace en tekstreng med en anden, så hvis du kan skrive output teksten fra test.asp ind i en variabel kan du replace den som food4u forslår. Du kan dog også lave udskiftningen clientside via javascript, lidt mere tricky men det kan lade sig gøre eller du kan lade din webserver have adgang til asp filerne og lade en asp-side gå ind og læse indholdet af test.asp og ændre de tekster du ønsker og save filen igen.
Hvis du ikke kan ændre i test.asp ville jeg lave javascriptet.
Avatar billede henrik_m Nybegynder
30. august 2001 - 22:13 #3
Tak for svaret cyb,
jeg er ked af at det ikke kan lade sig gøre - enkelt.
Hvordan mener du at man kan lade webserveren ændre den fil der skal inkluderes (udskifte teksten) og gemme den?

Henrik
Avatar billede cyb Nybegynder
30. august 2001 - 22:57 #4
En asp side er jo basalt bare en tekstfil derfor kan du lade en anden webside åbne den med filesystem objectet og ændre det der skal ændres og gemme den igen. Det er lidt langhåret og det kan sikkert bedre betale sig at gøre det manuelt, det var blodt for at nævne muligheden.
Hvad er det du skal erstatte og hvorfor skal det laves på den måde ?
Kan du ikke lave output teksten i nogle variabler og replace på dem inden du response.writer dem ud ?
Avatar billede henrik_m Nybegynder
30. august 2001 - 23:52 #5
Det jeg skal lave er som følger:
Forklaring:

En bestemt bruger skal have mulighed for at logge på et bestem bibliotek og lave f.eks. en htm side med f.eks. Word eller andet.
Lad os kalde biblioteket

web/privat

dvs. der skal password for at se hvad der er i folderen privat.

i folderen web laver jeg min test.asp der inkluderer brugerens filunder privat.

Dette virker udemærket MEN indsætter brugeren et billede i hans fil bliver henvisningen til billedet forkert og kan ikke vises!

Derfor ville jeg replace stien til billedet med en tilføjelse - for at få vist siden korrekt.

Håber du forstod min forklaring.

Hvis du alternative løsninger hører jeg gerne

Henrik

Avatar billede cyb Nybegynder
01. september 2001 - 01:36 #6
Hmm .. lidt tricky, det vil jeg give dig. Men hvad laver test.asp egenligt ?
Ville det ikke være nemmere at pr. default lægge test.asp filen i web/privat folderen og så lave den rettighedsbeskyttet så det kun er dig der har kontrol over den ? At kopiere en fil ud ved oprettelse er ikke så tungt og det vil spare en masse besværd for dig.
Avatar billede cyb Nybegynder
01. oktober 2001 - 08:50 #7
Hva\' henrik_m kunne du bruge svaret ?
Avatar billede henrik_m Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:02 #8
Tak for svaret Cyb.
Avatar billede cyb Nybegynder
02. oktober 2001 - 08:49 #9
No prob :-)