Avatar billede frem-ad Professor
13. juni 2023 - 16:10 Der er 7 kommentarer

Blevet udelukket af YouTube på foranledning af Copyright Management ApS

Hej
Er der nogen der ved noget om Copyright Management ApS?Det er fordi jeg har haft en del videoer på YouTube hvor videoerne har været 10-15 år, i løbet af et par dage er min YouTube blevet lukket pga. der er kommet ophavsretskrænkelser på 4 videoer, alle indsendt af  Copyright Management ApS. Det er videoer fra firserne og halvfemserne, jeg lagde op for over 10 år siden, så det undre mig at jeg lige pludselig bliver ``angrebet´´ af et firma der blev oprettet i 2017, og jeg har aldrig hørt om firmaet før. Så er der nogen der ved noget om dem, og om det er firma der køber rettigheder op, fra andre eller hvordan det foregår.
Hvis de har rettighederne som de tydeligt har, skulle jeg nok fjerne videoerne, men efter haft 400 videoer hvor de fleste er min.10 år gamle, og kun haft mindre ting, og så er jeg så hurtig blevet udelukket.
Avatar billede Tom K. Forsker
13. juni 2023 - 16:59 #1
Der er ikke meget information på nettet om den ældre Herrer.
Dog er der et enkelt sted hvor du måske kan komme i dialog med ham.
Prøv profilen her: https://www.facebook.com/profile.php?id=100031545586943.
MVH
Tom K.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2023 - 17:06 #2
Det har typisk noget at gøre med at der er musik i videoerne, rettighedshaverne ikke har tilladt brugt kommercielt. Eks. alle originalnumre af The Beatles er svære at opnå rettigheder til at have i sine videoer.

Men enig - det brude være nok at blive "straffet" til at tage dem ned.

At firmaet er fra 17 har ikke det store at sige - det kan jo være de købte sig til rettighederne i 17...
Avatar billede frem-ad Professor
13. juni 2023 - 18:50 #3
Tom K. jeg er så ikke på facebook, jeg sendt mail til den mailadresse der blev henvist til via YouTube, så må jeg se.

Ole_madsen videoerne indeholdt ikke af denne art. de 2 af dem er -Jeg er glad med Jess Ingerslev fra cirkusrevyen 1997- den anden -Familien danmark- med bla. Claus Ryskjær - Lisbeth Dahl fra Tivolerevyen 1982-  Det er den type videoer.
Men det gør ikke nem og holde styr på rettigheder.

Det jeg er træt af, er min konto er blevet lukket efter så mange år uden de større problemer, samt jeg har altid været bevist om ikke og tjene på videoer, det har været for og bringe noget glæde ud. Jeg ved ikke om den kan blive låst op igen efter noget tid, eller hvad.
Avatar billede Little Helper Seniormester
13. juni 2023 - 20:07 #4
Det at du ikke har tjent penge på udgivelsen på Youtube har ikke noget med sagen at gøre. Når du gør disse klip tilgængelige på youtube så er det muligt at du ikke kan se det forkerte men det der sker er at disse klip nu kan hentes og at de dermed undgår loven om rettigheder for den der så bruger dem og personer  heller ikke får Filmex bidrag, med andre ord hjælper du til at den eller de personer der skulle have haft penge hver gang det bliver vist, bliver snydt. Hvor vidt de vil åbne din konto igen og hvis hvor længe der går kan jeg ikke svare på, jeg ville kontakte Youtube og høre herom.  Men når alt kommer til alt så skal du være klar over at du kan risikere et erstatning krav fra omtalte.
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2023 - 20:13 #5
@frem-ad.

Det er egentligt ganske simpelt: Har du haft noget liggende på nettet, som er restrikteret af én eller anden form for copyright.? Det er ligegyldigt, hvor længe klippene har ligget der uden indsigelser.

Vi internetbrugere er efterhånden blevet så forvænte med, at alt på nettet skal være gratis, og at kunstnerne efter vores mening ikke behøver betaling for, at vi andre bruger deres værker.

Jeg er på kunstnernes side i den her sag. Og så er det ligegyldigt, om et eller andet grådigt firma måske har købt de rettigheder.
Avatar billede supportsiden Professor
13. juni 2023 - 22:25 #7