I forbindelse med mit arbejde, har jeg lavet et ark i Excel, som viser hvor godt vi tracker på måneden, i forhold til vores budget. Det virker i og for sig fint.
Men jeg kunne rigtig godt tænke mig, hvis det kunne gøres lidt mere lækkert. Lige nu har jeg lavet hvor opnået salg, bliver ganget med antal arbejdsdage gået og derefter divideret med antal arbejdsdage i måneden - =(E2/5*17). Udfordringen er lidt, jeg selv skal ind dagligt og rette både antal gået arbejdsdage og antal resterende.
Er det ikke muligt, at få Excel til selv at fixe dette? Således jeg hver den første i måneden, blot skal føde den med antal arbejdsdage, hvorefter den selv laver beregningen i løbet af måneden.
du kan fx i A1 have =IDAG() og i B1 have =SLUT.PÅ.MÅNED(A1;0) så tag C1 = =ANTAL.ARBEJDSDAGE(A1;B1) så har du dags dage i A1, slut på måneden i B1, og antal arbejdsdage i renten af måneden i C1 hvis du skal have en start på måneden, så er det =DATO(ÅR(IDAG());MÅNED(IDAG());1)
den første i måneden A1 =DATO(ÅR(IDAG());MÅNED(IDAG());1) aktuel dag B1 =IDAG() sidste dag i måneden C1 =SLUT.PÅ.MÅNED(A1;0) månedens arbejdsdage D1 =ANTAL.ARBEJDSDAGE(A1;C1) brugte arbejdsdage E1 =ANTAL.ARBEJDSDAGE(A1;B1) rest arbejdsdage F1 = D1-E1
jeg har i øvrigt mit A1, B1 og C1 til at være formateret som 'kort dato'
Synes godt om
1 synes godt om dette
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.