Avatar billede tokelil Nybegynder
30. august 2001 - 19:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TRichEdit (igen) og Repaint()

Er der nogen måde jeg kan kontrollere hvornår skærmen bliver opdateret i Builder 5? (Selvfølgelig er der det, men en simpel måde… :-))

Jeg har en funktion (faktisk en kommende funktion :-)) som først lægger alt indholdet i min RichEdit over i en AnsiString, derefter Clear() den , og til sidst lægger en anden AnsiString i RichEdit’en hvor den nye streng bliver bearbejdet via SelStart SelLength. Dette giver nogle irriterende blink i RichEditen… Så vidt jeg ved bliver der bedt om en Repaint når man kalder Clear(), SelStart og SelLength. Kan jeg slå den Repaint fra på bestemte tidspunkter ???
Avatar billede soepro Nybegynder
31. august 2001 - 10:18 #1
Den simpleste måde er at sætte TRichEdit componentens Visible property til false mens du ændrer indholdet, and tilbage til true når du er færdig.
Avatar billede tokelil Nybegynder
31. august 2001 - 21:12 #2
Ja okay... giver godt nok et enkelt blink, men langt bedre end før! (Og simpelt !!!)

Tak for det.
Avatar billede ap Nybegynder
01. september 2001 - 19:45 #3
Den rigtige måde er at kalde
DisableAlign();
.. Din kode
EnableAlign ();

-- et udklip fra hjælpen i borland
Call DisableAlign to temporarily prevent child controls from realigning. For example, while performing multiple manipulations of controls, such as reading from a form file or scaling, performance improves if child controls are not realigned until all manipulations are complete. Each call to DisableAlign must be followed by a corresponding call to EnableAlign.

DisableAlign increments a reference count that EnableAlign later decrements. When the reference count reaches zero, EnableAlign performs any needed realignment.

Be sure to pair each call to DisableAlign with a call to EnableAlign. If an exception could be thrown after the call to DisableAlign, use a try .. __finally statement to ensure that the corresponding call to EnableAlign is executed.