Avatar billede Peter Guru
13. januar 2023 - 17:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Test af mailadresse

Kan man teste om en mailadresse er gyldig eller korrekt? Eller skal man blot affinde sig med at få en Undeliverable besked fra postmasteren som man ikke bliver meget klogere af?
Avatar billede ebea Ekspert
13. januar 2023 - 18:11 #1
Er det på mails du selv sender? Så giver det mening, med beskeden.
Hvis det er for mails du ikke har afsendt, så kig i egenskaber på mailen, så vil du finde svaret (hvorfor der står "undeliverable message".
Avatar billede Peter Guru
13. januar 2023 - 18:29 #2
Det er mails jeg sender til en bestemt adresse. Som om adressen ikke findes mere og der står at Action: failed og at diagnosekoden er permanent. Det tyder mest på at adressen ikke eksisterer mere.
Jeg mener at der engang fandtes en webside hvor man kunne indtaste en mailadresse som så blev testet.
Avatar billede ebea Ekspert
13. januar 2023 - 18:35 #3
#2 - Okay.
Du kan tjekke om email adresser er valide, på:  https://email-checker.net/
Avatar billede Peter Guru
13. januar 2023 - 18:53 #4
Takker.
Mailadressen virker. Det må være noget andet der er galt.
Avatar billede nemlig Professor
13. januar 2023 - 19:08 #5
# Du kan ikke regne 100% med svaret. Nogle mailtjenester tillader ikke, at der forespørges på den eksakte mailadresse.

Jeg har fx lige testet med en mailadresse, som jeg ved ikke eksisterer, men som tjenesten siger OK til.
Avatar billede Peter Guru
13. januar 2023 - 19:14 #6
Så er der ikke meget andet at gøre end at opstøve et telefonnummer.